برگزاری محفل انس با قرآن یادبود چهلمین روز درگذشت شهید فخری‌زاده
کد خبر: 3947674
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

برگزاری محفل انس با قرآن یادبود چهلمین روز درگذشت شهید فخری‌زاده

محفل انس با قرآن از سوی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی به مناسبت چهلمین روز شهادت فخری‌زاده برگزار شد.

به گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن شب گذشته، 24 دی‌ماه از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل الاعلی مشهد به مناسبت چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده در این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سروش عظیمی، دبیر برگزاری محافل قرآنی گفت: قرآن کریم اثرات و برکات ارزشمندی دارد و باید تلاش کرده و از مفاهیم آن در برنامه‌های زندگی خود استفاده کنیم.

وی افزود: اهمیت و جایگاه انس با قرآن کریم در آیات وحیانی، احادیث نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دفعات ذکر شده است و رسالت امروز ما نهادینه‌ساز اهمیت ارتباط با کلام وحی و افزایش نقش‌آفرینی قرآن کریم در زندگی امت اسلامی در جامعه است.

عظیمی بیان کرد: بهترین راه انس با قرآن تفکر، تدبر و تعمق در مفاهیم و معانی آن است؛ زیرا قرآن مجید انسان‌ها را به اندیشیدن در قرآن دعوت می‌کند و اساساً خداوند فلسفه نزول را تدبر امت در آیات آن و شناخت حقایق می‌داند.

وی تصریح کرد: قرآن، کلام ارجمند خداوند و واسطه انس بندگان با خداست راهنمای آدمی از ضلالت‌ها، جدا کننده حق از باطل، نیکوترین سخن و رساترین اندرز و سفره گسترده الهی میان بندگان است و باید چنان با قرآن مأنوس باشیم که از آیات الهی متأثر و و منقلب شویم و در زندگی در راه درست و صحیح قدم برداریم.

در این مراسم قاریان بین‌المللی ایران، حمیدرضا احمدی‌وفا، علیرضا رضایی و قاری و موذن حرم امام رضا(ع) احسان سوختانلو و قاریان حامد خلیلی، محمدرضا دربان ملک، طه زمانی و محمدامین کهن به تلاوت پرداختند.

در پایان پیرغلام اباعبدالله‌الحسین(ع) جواد وفادوست در مدح حضرت زهرا(س) ابیاتی را تقدیم ساحت مقدس امام زمان(عج) کرد.

کد
تلاوت احسان سوختانلو، قاری حرم رضوی
انتهای پیام
captcha