ابتلای 7 زندانی فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی به کرونا
کد خبر: 3947781
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

ابتلای 7 زندانی فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی به کرونا

یک سازمان حامی حقوق فلسطینیان اعلام کرد که 7 زندانی فلسطینی دیگر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، انجمن زندانیان فلسطینی (PPS) روز پنجشنبه اعلام کرد که آزمایش کووید-19 هفت زندانی فلسطینی دیگر که در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند، مثبت اعلام شده است.

در بیانیه این سازمان غیردولتی فلسطینی آمده که موارد ابتلای جدید در بخش 4 زندان ریمون واقع در جنوب سرمین های اشغالی بوده، جایی که حداقل 90 زندانی دارد.

این هفت زندانی در میان 21 زندانی دیگر از  این بخش بودند که آزمایش ابتلا به کووید-19 دادند. بقیه زندانیان منتظر نتیجه آزمایش خود هستند.

فدا نجادا(Fida Najada) از اعضای انجمن زندانیان فلسطینی گفت که تعداد کل موارد ابتلا در میان زندانیان فلسطینی از مارس 2020 (اواسط اسفند 1398) تاکنون به 199 مورد رسیده است.

این انجمن اعلام کرد که 43 زندانی فلسطینی دیگر در این زندان نیز از بیماری‌های مختلف رنج می برند و حداقل چهار نفر از آنها بالای 60 سال سن دارند.

این سازمان غیردولتی، رژیم صهیونیستی را مسئول جان و سلامت زندانیان دانست.

پیشتر امیر اوهانا (Amir Ohana) وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از دادن واکسن ویروس کرونا به زندانیان فلسطینی امتناع می‌کند. اقدامی که سازمان‌های فلسطینی آن را نژادپرستی توصیف کرده اند.

طبق برآوردهای فلسطینیان ، 4400 فلسطینی، از جمله 41 زن و 170 کودک در زندانهای رژیم صهیونیستی اسیر هستند. حدود 380 نفر از آنها تحت سیاست بازداشت اداری این رژیم محبوس شده‌اند که براساس آن فلسطینیان بدون اتهام و محاكمه به مدت طولانی زندانی می شوند. 

انتهای پیام
captcha