اعلام زمان‌بندی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 3947993
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

اعلام زمان‌بندی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

مرحله نیمه نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از 30 دی‌ماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت که در این مرحله 120 شرکت‌کننده از 70 کشور دنیا حضور دارند.

اعلام زمان‌بندی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایرانبه گزارش ایکنا، مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با شرکت 120 شرکت‌کننده از 70 کشور دنیا از صبح سه‌شنبه، 30 دی‌ماه به صورت مجازی آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس در اولین روز، رقابت‌ها در رشته قرائت تحقیق و ترتیل و در روز دوم نیز رقابت‌های این رشته‌ها در نیمه اول روز دوم ادامه خواهد داشت و تا پایان روز سوم (پنجشنبه، دوم بهمن‌ماه) رقابت‌ها در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

مسابقات در هر روز طی دو نوبت از ساعت 9 تا اذان ظهر و از 15 تا اذان مغرب برپا می‌شود. مسابقات مرحله نیمه‌نهایی در دو گروه بزرگسالان و شرکت‌کنندگان بخش طلاب علوم دینی برگزار و مسابقات بخش بانوان با توجه به اینکه تک‌مرحله‌ای است، تنها در فینال اجرا خواهد شد.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این باره گفت: در این مرحله و در بخش آقایان، 11 داور حضور دارند که شش نفر ایرانی و پنج نفر خارجی هستند. داوران خارجی که به صورت آنلاین به داوری می‌پردازند از کشورهای ترکیه، لبنان، اندونزی، عراق و سودان هستند. محل استقرار داوران ایرانی نیز ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود.

مجیدی‌مهر افزود: در این مرحله شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل قرآن از طریق ارتباط آنلاین به سؤالات هیئت داوران پاسخ می‌دهند، اما در رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، فایل‌های ضبط شده برای هیئت داوری پخش خواهد شد. در پایان این مرحله، حدود 50 شرکت‌کننده به مرحله نهایی مسابقات راه خواهند یافت.

یادآور می‌شود، مرحله نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، اسفندماه امسال و همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود.

۶۰۰ شرکت‌کننده از ۷۰ کشور در مرحله مقدماتی رقابت داشتند.

انتهای پیام
captcha