واکنش حزب‌الله لبنان به تحریم‌‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران و سوریه
کد خبر: 3948046
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

واکنش حزب‌الله لبنان به تحریم‌‌های جدید آمریکا و اروپا علیه ایران و سوریه

حزب‌الله لبنان، با صدور بیانیه‌ای تحریم آستان قدس رضوی از سوی آمریکا را توهین به اسلام خواند و اقدام اتحادیه اروپا در تحریم «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه را محکوم و درباره اتخاذ سیاست خصمانه و تنش‌زایی اتحادیه اروپا علیه سوریه ابراز تأسف کرد.

حزب‌الله همچنین همبستگی خود با وزیر خارجه سوریه را اعلام و از تجربه دیپلماتیک و نقش مؤثر وی در خدمت به مردم سوریه تمجید کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از یک سو تروریسم را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند و از سوی دیگر، وزیر دولت قانونی سوریه را تحریم می‌کند.

فیصل مقداد دیروز به دلیل آنچه اوضاع دشوار سوریه خوانده شده، به فهرست تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی اتحادیه اروپا افزوده شد. به این ترتیب وی مشمول توقیف دارایی و ممنوعیت سفر به کشورهای عضو این اتحادیه است.

فیصل مقداد دوم آذر ۱۳۹۹ با حکم بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه وزیر امور خارجه این کشور  و جانشین ولید المعلم شد. 

دولت سوریه با محکوم کردن تحریم‌ها اعلام کرده که این اقدام بیانگر فقدان استقلال تصمیم‌گیری اتحادیه و دنباله‌روی حقیرانه از سیاست‌های آمریکا است.

در این بیانیه همچنین آمده است: قرار دادن حرم مطهر رضوی، همراه با نام مسئولان آن در فهرست تروریسم، اقدامی احمقانه و توهین به دین اسلام است.

حزب‌الله در این بیانیه خود همچنین به اقدام آمریکا علیه سازمان الحشد الشعبی و رئیس آن واکنش نشان داد و گفت: درج نام فالح الفیاض، رئیس الحشد الشعبی در فهرست تروریستی به دلیل نقش فعال این سازمان در دفاع از عراق و حاکمیت و امنیت این کشور است.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این اقدام آمریکا بیانگر سطح انحطاط اخلاقی و فکری وزارت امور خارجه و دولت آمریکا است.

انتهای پیام
captcha