یادنوشتی برای نیکوکار خستگی‌ناپذیر
کد خبر: 3948145
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

یادنوشتی برای نیکوکار خستگی‌ناپذیر

مرحوم محمدرضا اعتمادیان با حکم شهید رجایی از فروردین سال ۱۳۶۰ تا اوایل بهمن ماه سال ۱۳۶۳ مسئولیت سرپرستی سازمان اوقاف و امور خیریه در بحبوحه اوایل انقلاب اسلامی بر عهده داشته است.

به گزارش ایکنا؛ مرحوم محمدرضا اعتمادیان با انتصاب شهید رجایی، با عنوان معاون نخست وزیر، از فروردین سال ۱۳۶۰ تا اوایل بهمن ماه سال ۱۳۶۳ مسئولیت سرپرستی سازمان اوقاف آن زمان را در شرایط دشوار بعد از انقلاب و مشکلات گوناگون و کمرشکن دوران جنگ بر عهده داشت و با دقت، جدیت، سختگیری شدید، تدبیر و صرف وقت فراوان و تلاش‌های پیگیر و شبانه‌‌روزی در حد ایثار، برای نظم و انسجام هرچه بیشتر امور و به کارگیری همه نیروها و افزایش بهره‌وری و کارآمدی و پیشرفت سازمان و معرفی و گسترش سنت حسنه وقف و نیکوکاری و اعتلای جایگاه آن، از جان مایه گذاشت و از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.
در دوران راهبری و ریاست بر این سازمان، به شدت امانت‌دار و از موقعیت و امکانات اوقافی بهره شخصی، خانوادگی و یا گروهی نگرفت و در برابر اعمال نفوذها و درخواست‌های مقامات و صاحبان قدرت با اقتدار می‌ایستاد.
بارها گفته بود و اعتقاد داشت که ما، یا باید در جبهه جانفشانی کنیم و یا در انجام وظایف اداری، کمتر از جبهه نباشیم.
شاید با قاطعیت بتوان گفت که بحش عمده‌ای از رشد سازمان اوقاف و موهبت‌های فعلی آن، مرهون برنامه‌ریزی‌ها، زمینه‌سازی‌ها و پایه‌گذاری‌های دوران خدمت ایشان است.
آن مرحوم علاوه بر کارهای جاری خود، با ده ها موسسه و نهاد خیریه و نیکوکاری برای رفع گرفتاری‌های مردم به ویژه محرومان و نیازمندان مشارکت موثر وموفق داشت.
سرانجام، آن خیراندیش پرتلاش و خستگی‌ناپذیر، در ۲۶ دی ماه سال ۱۳۹۷ در سن ۸۰ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.
خداوند ایشان را مشمول رحمت و مغفرت فراوان خویش گرداند و کارهای نیک او را در زمره باقیات الصالحاتی ارزشمند محسوب فرماید. ان شالله.

*معاون وقت سازمان اوقاف و برادر شهید چمران

برگرفته از پایگاه اطلاع‌رسانی اوقاف و امور خیریه

انتهای پیام
captcha