ارائه وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به خانواده‌های دارای فرزند 3 قلو و بیشتر
کد خبر: 3948387
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
معاون سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد؛

ارائه وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به خانواده‌های دارای فرزند 3 قلو و بیشتر

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از ارائه بسته تشویقی حمایتی به خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر به عنوان خدمت جدید کمیته امداد خبر داد و گفت: به این خانواده‌ها وام بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام(ره)، به منظور تشریح و ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه این معاونت امروز دوشنبه ۲۹ دی‌ماه با حضور حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد برگزار شد.

حسین خدرویسی، در این نشست با بیان اینکه معاونت حمایت و سلامت در کمیته امداد، حوزه مادر و بازوی اصلی در ارائه خدمات به مددجویان محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این معاونت چهار اداره‌کل از جمله اداره‌کل خدمات مددکاری، اداره‌کل سلامت و بیمه‌های اجتماعی، اداره‌کل مدیریت بحران و مناطق محروم و اداره‌کل مددکاری اجتماعی فعالیت می‌کند؛ اخیراً نیز خدمات اورژانسی و فوری به مددجویان و مسافران و نیازمندان در راه مانده در تهران ارائه می‌شود. مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به چند طبقه تقسیم می‌شوند؛ مددجویان معیشت بگیر، مددجویان تحت پوشش تبصره ۱۴ مطابق بندهای بودجه‌ای سال ۹۶ و مددجویان دریافت چند خدمت یا تک خدمت از کمیته امداد که بیش از ۱۲۰ خدمت به این مددجویان تحت پوشش به تناسب نیاز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون پرداختی مستمری ماهیانه به مددجویان کل کشور ۶۴۰ میلیارد تومان بوده است. در سطح کشور در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند، همچنین یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند و بیش از ۸۰ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند. همچنین در حدود ۸۰۰ هزار دانش‌آموز خانواده‌های نیازمند و معیشت‌بگیر تحت حمایت قرار دارند و ماهیانه کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کنند. در کنار این افراد، حدود ۱۴۵ هزار یتیم و ۲۱۲ هزار نفر در طرح محسنین، دریافت‌کننده خدمات کمیته هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به برخی از خدمات حمایتی این معاونت در طول سال جاری گفت: در طول سال جاری، حدود ۳۵ هزار فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند تقدیم شده است، همچنین ۱۹۷ هزار وام قرض‌الحسنه کارگشایی و ۹۶ هزار فقره وام ودیعه مسکن به نیازمندان پرداخت شده است. این وام حدود پنج تا ۲۰ میلیون تومان به نیازمندان در شهرستان‌های کوچک و در کلان‌شهرها حدود ۲۵ میلیون تومان بوده است. همچنین از محل هم‌افزایی با بنیاد مستضعفان متناسب با شرایط اقتصادی سال جاری، در دو مرحله به مددجویان خدمت ارائه شده است؛ از جمله اینکه ۱۲۲ هزار خدمت برای گازکشی منازل و تأمین و تجهیز سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم انجام شده و نیز بیش ا ز ۳۰ هزار خانواده از معافیت پرداخت انشعابات آب، برق و گاز استفاده کردند. همچنین حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر از تسهیلات کمیته امداد برای معافیت به نظام وظیفه معرفی شدند. در طی این مدت همچنین دو میلیون و ۲۰۰ هزار سبد غذایی در سراسر کشور توزیع شد و نیز طی سال جاری صندوق جبران خسارت که نقش بیمه‌ای داشته با نگاه حمایتی جان و مال و کار مددجویان را تحت پوشش قرار داده است.

خدرویسی ادامه داد: حدود ۳۵۰ هزار خانواده نیازمند روستایی و عشایری طی تفاهم‌نامه‌ای تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند. همچنین به مددجویانی که سرپرست یا عضوی از خانواده آنها فوت کرده است، با حمایت مالی بنیاد مستضعفان به این خانواده‌ها هزینه حمایتی پرداخت شده است، بر این اساس به ازای هر سرپرست خانواده ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۵ میلیون تومان در ازای فوت هر فرد از خانواده به دلیل کرونا پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: طی فرایندی، مددجویان تحت پوشش در راستای استعدادسنجی و نیازسنجی ارزیابی می‌شوند و براساس همین فرایند، برخی دوره‌های توانمندسازی برای آنها برگزار می‌شود. مطابق این طرح، تا کنون ۵۳ هزار خانواده براساس عوامل توانمندساز از چرخه حمایتی کمیته خارج و افراد جدید جایگزین آنها شده‌اند. این فرایند این‌گونه نیست که صرفاً براساس پرداخت وام مددجو از حمایت خارج ‌شود، بعد از ثبات کار مددجو، کمیسیون حمایت وضعیت معیشت و درآمد پایدار خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس این‌ها از پوشش حمایتی خارج می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد همچنین از ارائه بسته حمایتی به مادران باردار و شیرده خبر داد و گفت: براساس معرفی خانه‌های بهداشت و شبکه بهداشت و درمان شهرها و استان‌ها، مادران باردار و شیرده‌ای که دچار سوءتغذیه شده‌اند، با ارائه خدمت ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان به مدت یک سال تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند و تفاوتی هم بین افراد تحت پوشش کمیته امداد و کسانی که تحت پوشش نیستند، وجود ندارد. همچنین ارائه بسته تشویقی حمایتی به خانواده‌های دارای سه قلو و بیشتر نیز خدمت جدید کمیته امداد با حمایت مالی بنیاد مستضعفان است. به این خانواده‌ها وام بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن ارائه می‌شود. در این طرح نیز تفاوتی میان افراد تحت پوشش و سایرین وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha