فعالیت ۸۵۰ گروه خودیار زنان سرپرست خانوار در کردستان
کد خبر: 3948442
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

فعالیت ۸۵۰ گروه خودیار زنان سرپرست خانوار در کردستان

کارشناس مسئول دفتر امور بانوان بهزیستی استان کردستان با اشاره به فعالیت «گروه خودیار» از زنان سرپرست خانوار در راستای خروج از حمایت مستقیم بهزیستی از آنان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۵۰ گروه خودیار از زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان کردستان تشکیل شده است.

کاوه لطفی، کارشناس مسئول دفتر امور بانوان بهزیستی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: گروه‌های خودیار بهزیستی در راستای اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار در روستاها فعالیت خود را در استان کردستان آغاز کرده‌اند.

وی توانمندسازی زنان و خانواده را از برنامه‌های تخصصی و دانش محور بهزیستی دانست و افزود: اداره بهزیستی استان کردستان با بهره‌‍گیری از رویکرد کلی‌نگری به ارائه برنامه‌ها وحمایت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد و موجب ایجاد فرصت‌های برابر، دستیابی به منابع موجود در جامعه و ارتقای کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی گروه‌های هدف شده و در نتیجه توانمندسازی پایدار این اقشار را با مشارکت فعال آنان فراهم می‌آورد.

کارشناس مسئول دفتر امور بانوان بهزیستی استان کردستان با اشاره به فعالیت «گروه‌ خودیار» از زنان سرپرست خانوار در راستای خروج از حمایت مستقیم بهزیستی از آنان خبرداد و بیان کرد: در حال حاضر 850 گروه خودیار از زنان سرپرست خانوار بهزیستی استان کردستان تشکیل شده است.

وی با اعلام اینکه این گروه‌های خودیار با حمایت مؤسسه تاک به بانک‌های عامل سطح استان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی خواهند شد، افزود: مؤسسه تاک رابط بین بانک و گروه‌های خودیار بوده و طی یک قرارداد تمام کارهای مربوط به دریافت تسهیلات بانوان سرپرست خانوار را خود انجام داده و ضامن این گروه‌ها نزد بانک‌های عامل خواهد بود.

لطفی از فعالیت گروه‌های «همیار زنان سرپرست خانوار» در اداره کل بهزیستی به عنوان یکی دیگر از طرح‌های حمایتی بهزیستی نام برد و عنوان کرد: تا کنون 24 گروه همیار از زنان سرپرست خانوار در اداره بهزیستی استان کردستان تشکیل شده است.

وی به عضویت پنج نفر در هر گروه همیار زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در قالب این گروه‌های همیار نیز برای بیشتر از 200 نفر از زنان سرپرست خانوار زیر مجموعه بهزیستی استان کردستان اشتغالزایی شده است.

کارشناس مسئول دفتر امور بانوان بهزیستی استان کردستان به دوره‌های مهارت‌آموزی برای زنان سرپرست خانواره در روستاهای استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری 90 نفر از بانوان سرپرست خانوار در شهرستان‌های سنندج، مریوان و سقز تحت آموزش این دوره‌ها قرار گرفتند که 50 نفر آنان در سنندج و مابقی در دو شهرستان دیگر تحت آموزش قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha