«صاحبدلان» از اکبری مبارکه تجلیل می‌کند
کد خبر: 3948471
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
محمود فرهنگ به ایکنا خبر داد؛

«صاحبدلان» از اکبری مبارکه تجلیل می‌کند

در آیین پایانی دهمین مسابقه نمایشنامه‌نویسی صاحبدلان از شادروان کریم اکبری مبارکه با حضور خانواده وی تجلیل خواهد شد.

محمود فرهنگ، مدیر کانون تئاتر دینی در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه کریم اکبری مبارکه هنرمندی ماندگار در عرصه اخلاق است، گفت: در مراسمی که روز چهارشنبه اول بهمن در تالار مشاهیر برگزار می‌شود ضمن اهدای جوایز برگزیدگان نمایشنامه‌نویسی دهمین مسابقه «صاحبدلان»، از مرحوم کریم اکبری مبارکه با حضور خانواده این هنرمند تجلیل خواهد شد. این هنرمند یکی از چهره‌های ماندگار این هنر خواهد بود، زیرا اخلاق برای او بیش از هر چیز دیگری اهمیت داشت، ضمن اینکه چند دوره در این مسابقه داور بود.

وی افزود: هیئت انتخاب مسابقه نمایشنامه‌نویسی متشکل از محمدرضا الوند، کاوه مهدوی و ندا ثابتی از میان 158 اثر رسیده به دبیرخانه سه نمایشنامه را به عنوان آثار برتر این دوره از صاحبدلان انتخاب کردند. مرکز هنرهای نمایشی، انجمن نمایش انجمن هنرمندان پیشکسوت، بنیاد شهید و چند نهاد دیگر قرار است در این آیین تجلیلی حضور داشته باشند.

برگزیدگان دهمین دوره تئاتر صاحبدلان عبارتند از؛ «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نوشته محمدرضا آریانفر- جایزه مقام اول، «مردی که خواب کسوف می‌دید» نوشته حمید نامق- جایزه مقام دوم و «قلندر» نوشته روزبه حسینی- جایزه مقام سوم.

انتهای پیام
captcha