فعالیت ۲۹ مؤسسه و خانه قرآن در مریوان
کد خبر: 3948540
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

فعالیت ۲۹ مؤسسه و خانه قرآن در مریوان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان از فعالیت ۲۹ مؤسسه و خانه قرآن در مریوان خبر داد و گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا این مؤسسات فعالیت‌های خود را تعطیل نکرده و به صورت مجازی به آموزش‌های قرآنی خود پرداختند.

حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآن را بستری مناسب برای ترویج و تبلیغ امور قرآنی دانست و اظهار کرد: این مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآن با مدیریت درست و جمع‌آوری استعدادها و نخبه‌های قرآنی می‌توانند در حد مناسب باعث شکوفایی استعدادها و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح این شهرستان شوند.

وی از فعالیت 29 مؤسسه و خانه قرآن در شهرستان مریوان خبر داد و افزود: از این تعداد دو مؤسسه قرآنی و 27 خانه قرآن شهری و روستایی بوده‌اند که فعالیت‌های قرآنی متنوعی را در سطح این شهرستان انجام می‌دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان بیان کرد: در طول شیوع ویروس کرونا در مریوان 27 خانه قرآن و دو مؤسسه قرآنی به صورت مجازی و نیمه حضوری به فعالیت خود مشغول بوده‌اند.

وی ادامه داد: مؤسسه‌های قرآنی شهرستان مریوان در بخش‌های آموزش‌های قرآنی، تولید محتوا، شناسایی مربیان قرآنی و استفاده از آنان در سطح شهرستان فعالیت ‌می‌کنندو همچنین فعالیت‌های جانبی در زمینه کلاس‌های احکام اسلامی و کارگاه‌های آموزشی تفسیر قرآن را نیز به انجام خواهند رساند.

حجت‌الاسلام ورهرام گفت: فعالیت کلی مؤسسات و خانه‌های قرآنی بر اساس چارچوب تعریف شده بوده و این اماکن قرآنی می‌توانند در حوزه‌های مشخص شده فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با تأکید بر پیگیری مشکلات مؤسسات و مربیان قرآن شهرستان مریوان از قبیل عدم بیمه فعالان قرآنی، نبود مکان مناسب و ... یادآور شد: مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران  مراکز قرآنی از سوی تبلیغات اسلامی جمع‌آوری شده و برای طرح و ارائه راهکار در جلسات استانی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha