برگزاری مرحله نهایی مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان
کد خبر: 3948546
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
مسیب‌زاده خبر داد:

برگزاری مرحله نهایی مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌یابی بیست گروه برتر از دانش‌آموزان دختر و پسر به مرحله نهایی مسابقات اظهار کرد: این گروه‌ها در روزهای 14 و 15 بهمن‌ به صورت مجازی با حضور اساتید ملی و بین‌‌المللی به رقابت می‌پردازند.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: چهارمین دوره مسابقات سراسری همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان مراکز دارالقرآن الکریم سراسر کشور در سطح استان‌ها و دارالقرآن‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه مقرر بود این دوره از مسابقات در آبان‌ برگزار شود، اظهار کرد: به دلیل محقق نشدن زیرساخت‌های مورد نیاز و آمادگی نداشتن گروه‌ها، این امر طی آن بازه زمانی انجام نشد. با فراهم شدن این ظرفیت و با شرکت بیش از 600 گروه از میان دختران و پسران، 32 گروه از نمایندگان استان‌ها به مرحله کشوری راه یافتند. از بین آنها در مرحله مقدماتی بیست گروه برتر متشکل از 10 گروه دختر و 10 گروه پسر برای مرحله نهایی انتخاب شدند که طی دو روز، 14 و 15 بهمن‌، به صورت مجازی در دبیرخانه این رویداد، که در استان سمنان واقع شده است، در حضور اساتید ملی و بین‌‌المللی به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: سمنان امسال میزبان مرحله نهایی بخش پژوهش سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان طی مرداد 1400 خواهد بود و به دلیل حضور نیروهای توانمند در این استان، دبیرخانه بخش همخوانی نیز به این استان واگذار شد. 

وی با بیان اینکه فعلاً تمامی فعالیت‌ها به دلیل شیوع کرونا غیر حضوری انجام می‌شود، افزود: همچنین 29 دی‌، پایگاه مرجعیت و تقلید و پایگاه جشن تکلیف از قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز (در سامانه شاد) در استان سمنان رونمایی شد. این قرارگاه به واسطه فرمایش مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه کارگزار فرهنگی یک جنگ تمام‌عیار است و نیاز به افسران جنگ نرم دارد، از سال گذشته شکل گرفت و آموزش‌های مختلفی به افراد داده شد.

وی ادامه داد: دو مرتبه دوره‌های سواد رسانه‌ای مقدماتی و تکمیلی برگزار شد و آماده برگزاری مرحله پیشرفته سواد رسانه‌ای هستیم. همچنین 17 استان میزبان 17 دبیرخانه کانال مجازی است و نیز دو روز گذشته در صحن گوهرشاد حرم امام رضا(ع) با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، پایگاه و دبیرخانه حفظ قرآن نیز، رونمایی شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه فضای قرآن، عترت و نماز در تمامی استان‌های کشور در آموزش و پرورش پراکنده است، افزود: همچنین هفته گذشته دبیرخانه و کانال پایگاه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان در استان خوزستان و کانال انتظار و مهدویت در استان یزد رونمایی شد و دبیرخانه سایر کانال‌ها هفته آینده رونمایی می‌شود.

مسیب‌زاده تصریح کرد: در هر کدام از این کانال‌ها دانش‌آموزان، معلمان و رابطان قرارگاه فضای مجازی قرآن، عترت و نماز(که مسلط به آی‌تی و فضای مجازی هستند) تولید محتوا خواهند کرد و هر کانال یک محل و آی‌دی برای پاسخ به سؤالات و درخواست‌های دانش‌آموزان دارد. در فضای قرآن، عترت و نماز هیچ طرحی بدون مرحله آزمایشی انجام نمی‌شود.

وی درباره ادامه فعالیت این کانال‌ها پس از شرایط کرونا گفت: در زیست‌بوم جدید به هیچ وجه به عقب بازنمی‌گردیم. در واقع اکنون، فرمایش مقام معظم رهبری را درباره توجه به فضای مجازی درک می‌کنیم. بنابر این کرونا تهدیدی بود که این امر را به فرصت تبدیل کرد، هر چند تربیت چهره به چهره اهمیت دارد، اما نمی‌‌توان از ظرفیت فضای مجازی غافل شد.

انتهای پیام
captcha