مخالفت نخست‌وزیر فرانسه با ممنوعیت حجاب در مدارس
کد خبر: 3948589
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

مخالفت نخست‌وزیر فرانسه با ممنوعیت حجاب در مدارس

نخست‌وزیر فرانسه، پیشنهاد غیرقانونی دانستن پوشش‌های دینی برای كودكان از جمله حجاب اسلامی را رد كرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بلومبرگ، ژان كاستكس، نخست‌وزیر فرانسه، پیشنهاد غیرقانونی دانستن پوشش‌های دینی برای كودكان را رد كرد. دولت وی مدعی است تلاش می‌كند بین حفظ سنت سکولار جاری در این کشور و احترام به اختلافات فرهنگی تعادل ایجاد كند.
 
منع قانونی پوشش صورت از سوی کودکان مسلمان، پیشنهاد یکی از اعضای حزب امانوئل مکرون بود. این در حالی است که مکرون سال آینده برای انتخاب مجدد داوطلب می‌شود و سعی دارد قانونی جنجالی را برای مبارزه با آنچه افراط‌گرایی اسلامی می‌خواند از طریق پارلمان ارائه دهد.
 
اصلاحیه‌ای که استفاده از روسری برای خردسالان را ممنوع می‌کرد، روز گذشته با وجود حمایت برخی از چهره‌های ارشد حزب مکرون و مارین لوپن، رهبر راست افراطی رد شد.
 
این در حالی است که اقدامات اسلام‌ستیزانه امانوئل مکرون در واکنش به قتل یک معلم فرانسوی، با واکنش شدید جهان اسلام روبه‌رو شد. پاسخ وی که شامل تقویت پلیس و بستن مساجد مشکوک به دریافت پول غیرقانونی بود، وی را در معرض انتقاد کشورهای اسلامی از جمله ترکیه قرار داد. این کشورها معتقدند فرانسه اکنون مسلمانان را هدف قرار داده است. این اقدامات، بحث‌هایی در مورد مدارا، حاکمیت قانون و روش‌های مبارزه با افراط‌گرایی در فرانسه برانگیخته است.
 
فرانسه در سال 2004 استفاده از نمادهای دینی مشهود در مدارس و در سال 2010 پوشش صورت، از جمله برقع و نقاب را ممنوع کرد.
انتهای پیام
captcha