فیلم فجر با «آفتاب نیمه‌شب» طلوع می‌کند
کد خبر: 3948606
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
بر پرده نقره‌ای جشنواره/ 1

فیلم فجر با «آفتاب نیمه‌شب» طلوع می‌کند

شهریار بحرانی کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» خبر از حضور فیلمش در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر داد.

شهریار بحرانی، کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره جدیدترین فیلم خود گفت: این فیلم سینمایی آماده پخش و برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال به دبیرخانه تحویل داده شده است. در این فیلم برشی از زندگی شهید حسن طهرانی مقدم را شاهد هستیم. فیلمبرداری توسط سعید صادقی، مصطفی دالایی و مرتضی اکبری؛ سه تن از فیلمبرداران دوران دفاع مقدس و با سه دوربین فیلمبرداری انجام شده است.

وی افزود: شهید طهرانی مقدم و یارانش در فرازی از زندگی خود با ماجراهایی مواجه می‌شوند که خداوند امتحان بسیار سختی پیش رویشان می‌گذارد. آنها مجبور می‌شوند که تلاش بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده و در اوج محدودیت و تحریم‌ها با توکل به خدا و فعالیت مستمر و خستگی‌ناپذیر، ساختار یکی از مهم‌ترین بنیه‌های دفاعی کشور را پایه‌ریزی کنند.

این فیلمساز ادامه داد: شهدا به اوجی از درجات انسانیت رسیده‌اند که خود و منیتشان را کنار گذاشته‌اند، خصیصه‌ای که همه جامعه نیازمند آنند. ما احتیاج داریم که مدام به ما تذکر داده شود تا خود را کنار گذاشته و خودمان را در مقابل نظام و عظمت الهی نادیده انگاریم. یکی از ظرفیت‌های مناسب برای این تذکر مدام تولید فیلم‌هایی در این زمینه است. دیدن رفتار و از خودگذشتگی شهدایی که این مسیر را رفته و به این درجات نائل شده‌اند، سبب پالایش انسان می‌شود.

بحرانی تصریح کرد: شهدای ما اهل سیر الی الله بوده و نفس خویشتن را کنار گذاشته بودند. این موضوعی است که جامعه، امروز به آن نیاز دارد و رشد یک جامعه منوط به آن است.

«آفتاب نیمه‌شب» نهمین فیلم سینمایی شهریار بحرانی است. برخی از عوامل این فیلم عبارتند از؛ تهیه کننده و کارگردان: شهریار بحرانی، جانشین تهیه کننده و مجری طرح: محمدرضا رمضانی فرانی، نویسنده: سیدمحمد حسینی، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، فیلمبرداران: سعید صادقی، مصطفی دالایی، مرتضی اکبری، عکاس: نادر فوقانی، مشاور تهیه کننده: محمد صادق آذین، مدیر تولید: فرهاد کی‌نژاد، بازیگردان: محمد حاتمی ، دستیار اول کارگردان: یعقوب غفاری، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، طراح چهره پردازی: سید جلال موسوی، تدوین: مهدی اسدی، صدابردار: سیدمحمود محمودکاشانی، صداگذار: علیرضا علویان، جلوه‌های ویژه بصری: امیر کاملان زرگر زرین، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر برنامه ریزی: مجید حقی طارونی، برنامه ریز: منصور میرشکاری، منشی صحنه: ابوالفضل زحمتی، مستندسازی پشت صحنه: مسعود قندی، مدیر تدارکات: مسعود شرفی کیا، امور فرهنگی و تبلیغات:انوشه گیلانی نژاد، روابط عمومی: سمانه احمدی.

انتهای پیام
captcha