توقف فعالیت حماس در ترکیه؛ شرط تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط با آنکارا
کد خبر: 3948690
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

توقف فعالیت حماس در ترکیه؛ شرط تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط با آنکارا

بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، مقامات این رژیم برای عادی‌سازی روابط با ترکیه شرطی تعیین کرده‌اند.  

به گزارش ایکنا به نقل از i24، روزنامه‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که نتانیاهو در نامه به رجب طیب اردوغان اعلام کرده است که روابط این رژیم با ترکیه عادی‌سازی نخواهد شد مگر پس از اینکه فعالیت‌های حماس در ترکیه به ویژه استانبول متوقف شود.
 
سایت «واینت» اسرائیل دیروز دو‌شنبه، 29 دی، اعلام کرد که اسرائیل جز با توقف فعالیت جنبش حماس در خاک ترکیه، روابط خود را با آنکارا عادی‌سازی نخواهد کرد.
 
این گزارش می‌افزاید که وزارت خارجه اسرائیل اخیراً‌ «ایریت لیلیان» را به عنوان کاردار سفارت این رژیم در آنکارا منصوب کرده است. لیلیان یک دیپلمات متخصص در امور ترکیه است و این اقدام با هدف توسعه روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با ترکیه انجام شده است.
 
این سایت اسرائیلی در ادامه افزود: با وجود اینکه اردوغان از ورود کاردار رژیم اسرائیل به آنکارا خشنود است، اما آنچه برای تل‌آویو مهم است فعالیت حماس در ترکیه است.
 
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از ترکیه خواسته است تمام دفاتر حماس در استانبول را در ازای عادی‌سازی روابط با این رژیم تعطیل کند.
 
این گزارش می‌افزاید که رسانه‌های ترکیه طی ماه‌های اخیر اعلام کرده‌اند مقامات ترکیه‌ای محدودیت‌هایی را برای فعالان جنبش حماس در ترکیه وضع کرده و ارائه اوراق هویت یا ویزای اقامت به آنان را متوقف کرده‌اند.
 
گفتنی است، کمتر از یک ماه قبل «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گفته بود: ترکیه خواهان ارتباط بهتر با اسرائیل است و مذاکرات در زمینه تبادل اطلاعات با اسرائیل قطع نشده است. فقط درباره برخی مقامات عالی‌رتبه این کشور با مشکلاتی مواجه می‌شویم.
انتهای پیام
captcha