انقلاب اسلامی بی‌شک پدیده قرن بیستم است
کد خبر: 3948732
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
علی بخشی‌زاده:

انقلاب اسلامی بی‌شک پدیده قرن بیستم است

انقلاب اسلامی به دلیل اینکه توانسته معادلات جهانی را تغییر دهد، پدیده‌ای بی‌نظیر در قرن بیستم است.

به گزارش ایکنا، آیین افتتاحیه رادیو انقلاب در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو، امروز 30 دی‌ماه برگزار شد. در ابتدای این مراسم، علی بخشی‌زاده، معاون صدا در سخنانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی را باید یکی از اتفاقات بی‌نظیر تاریخ محسوب کرد. این انقلاب توانست تحولات عظیمی در معادلات جهانی به وجود آورد و همچنین نقش تأثیرگذاری در جهان اسلام داشته باشد.

وی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب، دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند تا به مردم القا کنند انقلاب اسلامی ناکارآمد بوده است. در این مسیر، جنگ هشت ساله را راه انداختند، اما در آن شکست خوردند. در ادامه به روی رسانه تمرکز کردند، اما در این نبرد نیز با تلاش همه عوامل صدا و سیما به موفقیتی دست نخواهند یافت.

بخشی‌زاده با بیان اینکه رادیو از ابتدای پیروزی انقلاب با مردم همراه بوده است، گفت: رادیو به عنوان رسانه‌ای پویا و همراه از ابتدای انقلاب نقش مهمی در تبیین و روشنگری اهداف و مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمن داشته است و در ورود به گام انقلاب این رسالت را برای خود قائل بوده و تلاش خواهد کرد همچنان نقشی آگاهی‌بخش داشته باشد. تأسیس رادیو انقلاب راهی مهمی در رسیدن به خواسته مورد نظر است.

وی ادامه داد: این رادیو ضمن بازخوانی اصول انقلاب و عملکرد آن در چهار دهه گذشته تلاش می‌کند گفتمان انقلابی را برای جوانان امروز نیز ترسیم کند. این اتفاق در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فناوری و ... می‌تواند رخ دهد.

وی در پایان، با بیان اینکه شکل مبارزه تغییر کرده است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس، نبرد شکلی فیزیکی داشت، اما امروز جنگ نرم در پیش است و به همین دلیل با بازخوانی انقلاب قادر خواهیم بود باز هم در نبردی دیگر موفق باشیم.

تغییر واقعیت‌ها در رسانه‌های بیگانه

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، مسئول مقام معظم رهبری در دانشگاه به عنوان دیگر سخنان مراسم تصریح کرد: خوشحالم در آیین افتتاح صدای گفتمان انقلاب اسلامی حضور دارم. رادیو رسانه‌ای گرم و پویا است که هنوز همانند قبل جریان‌ساز است. در ایام انقلاب و دفاع مقدس، نقش رادیو بی‌نظیر بود، امروز هم این نقش با توجه به رشد رسانه‌های مختلف، همچنان بی‌نظیر مانده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یکی از کم نظیرترین اتفاقات قرن و تاریخ اسلامی است. آنچه در انقلاب رخ داد، سرشار از نقاط برجسته است که بیان هر یک از آنها گفتنی‌های فراوان دارد. این نکته را در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است نیز می‌توان مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه سعی می کنند واقعیت ها را تغییر دهند گفت: سالهاست رسانه های غربی با تلاش فراوان سعی می کنند آنچه در انقلاب رخ داده به نوعی دیگر نشان دهند تا بتوانند جوانان را فریب دهند برای همین رادیو و به ویژه رادیو انقلاب می تواند نقش روشنگری در این رابطه ایفا کند. به همین جهت باید تمامی نکات از 15 خرداد 42 تا فرار شاه و پیروزی انقلاب به صورت جزء به جزء روایت شود. همچنین شبهاتی که در این زمینه برای جوانان وجود دارد، باید پاسخ داده شود.

سخن امام درباره مردم حاشیه‌نشین

در ادامه مراسم، محسن رفیق‌دوست، عضو هیئت موسس سپاه پاسداران تصریح کرد: یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من حضور سه ساعت و 20 دقیقه‌ای در ماشینی بود که من رانندگی آن را بر عهده داشتم و امام را به همراه حاج احمد آقا از فرودگاه به بهشت زهرا بردم. جالب است زمانی که از خیابان رجایی عبور می‌کردیم، عده‌ای از مردم حاشیه‌نشین منطقه به استقبال امام آمده بودند. امام در آنجا به فرزند خود گفت من برای این مردم دست به مبارزه بر علیه رژیم شاهنشاهی زده‌ام؛ این جمله امام مشخص‍کننده بسیاری از مسائل است.

رفیق‌دوست با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه سه شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی استوار است، تأکید کرد: به جرئت می‌توانم بگویم کشور ما مستقل‌ترین و آزادترین کشور دنیا است، هر چند به دلیل گوش ندادن دولت‌ها به توصیه مقام معظم رهبری، برخی مشکلات زیاد است. امروز امام دیگری بالای سر ما است که اول سال بیان کردند جنگ نمی‌شود و مذاکره هم نمی‌کنیم. این جمله فصل‌الخطاب بسیاری از امور است.

وی اضافه کرد: می‌خواهم خاطره‌ای بیان کنم. روزی یک از سفرای یکی از کشورهای صنعتی نزد من آمد و گفت وقتی سران کشورهای بزرگ و قدرتمند سخنرانی می‌کنند، عده‌ای از مردم دنیا پای صحبت آنها می‌نشینند و همیشه نیز به این امر باور دارند که آنها دروغ می‌گویند. اما دو نفر در جهان هستند که همه به سخنان آنها گوش می‌دهند و می‌دانند که آنها راست می‌گویند؛ مقام معظم رهبری و دیگری سیدحسن نصر الله. مقام معظم رهبری بزرگترین سیاستمداری است که همانند امام(ره) راحل چشم برزخی نیز دارد.

انقلاب منحصر به فرد

امیرجواد منصوری، از اولین فرماندهان سپاه پاسداران، دیگر سخنران آیین افتتاحیه رادیو انقلاب بود. وی تأکید کرد: رسالت رسانه‌های دیداری و شنیداری بسیار سخت است، چون جهان امروز با رسانه‌های مختلف محاصره شده، پس باید بتوانیم در چنین فضایی، صدای خود به گوش آزادگان جهان برسانیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با هیچ انقلاب دیگری قابل قیاس نیست، زیرا یک پدیده ویژه الهی بود که در معیارهای مادی نمی‌توان آن را توضیح داد. آیت‌الله طالقانی در ابتدای انقلاب جمله‌ای را بیان کردند و فرمودند هرکس مقابل انقلاب اسلامی بایستد، نابود می‌شود. این جمله در چهار دهه گذشته به خوبی ثابت شده است.

منصوری با بیان اینکه حرف زدن درباره امام(ره) هیچ‌گاه انتها نخواهد داشت، گفت: هر اندازه بخواهیم از عظمت امام حرف بزنیم، باز هم نخواهیم توانست حق مطلب را ادا کنیم. اما شبکه‌هایی چون رادیو انقلاب باید تلاش کنند تا بتوانند گوشه‌ای از شخصیت والای امام را به جوانان معرفی کنند.

بیداری خواب‌زده‌ها با رادیو انقلاب

شیخی، سخنگوی کمسیون مجلس نیز در جملاتی کوتاه تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم با هدایت ولایت، پرچم انقلاب اسلامی را به امام(ره) زمان تحویل دهیم. هنوز لاله‌های انقلاب که در هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند، پیکرشان به کشور باز می‌گردد، اما متأسفم برخی‌ها دستخوش فراموشی شده‌اند؛ برای همین امیدوارم رادیو انقلاب بتواند هم اطلاع‌رسانی کامل انجام دهد، هم خواب زده‌ها را از خواب بیدار کند.

انتهای پیام
captcha