واکسیناسیون رایگان کرونا برای مسلمانان روهینگیا از سوی چین
کد خبر: 3948916
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

واکسیناسیون رایگان کرونا برای مسلمانان روهینگیا از سوی چین

در حالی که مقامات میانمار موافقت خود را برای بازگشت پناهجویان روهینگیا اعلام کرده‌اند، چین نیز از واکسیناسیون رایگان کووید 19 برای این گروه از مسلمانان خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Sabah، مقامات بنگلادش اعلام کردند که دولت میانمار با برگزاری نشستی سه جانبه با حضور چین در مورد بازگشت پناهندگان روهینگیا موافقت کرده‌ است.

مسعود بن مؤمن، از مقامات وزارت امور خارجه بنگلادش گفت: در سه ماهه اول سال جاری میلادی، برای شروع بازگشت پناهجویان روهینگیا به میانمار تلاش کردیم، اما میانمار به دنبال زمان بیشتری برای تدارکات لجستیکی بود. بنابراین ما درخواست کردیم که این کار در در سه ماهه دوم سال انجام شود که مقامات میانمار موافقت کردند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت امور خارجه بنگلادش، میانمار و چین برای حضور نمایندگان جامعه جهانی در ایالت راخین در هنگام بازگشت پناهجویان موافقت کرده‌اند.

علاوه بر این، چین به صورت رایگان واکسیناسیون رایگان کووید 19را برای پناهجویان در مرحله اول بازگشت به میانمار انجام می‌دهد.

پیش از این و چند روز قبل از جلسه سه جانبه، آك عبدالمؤمن، وزیر امور خارجه بنگلادش گفته بود که بازگشت تنها راه حل برای پایان‌دادن به بحران پناهجویان روهینگیاست و هیچ گزینه دیگری وجود نخواهد داشت.

پناهجویان روهینگیا که از سال 2017 و به دنبال حملات گسترده ارتش میانمار از این کشور گریخته‌اند در حال حاضر در بنگلادش و منطقه کاکس بازار حضور دارند. این درحالی است که بسیاری از نهادهای بین‌المللی نسبت به وضعیت این افراد در اردوگاه‌های این منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند. هفته گذشته نیز بیش از ۵۵۰ پناهگاه که محل اقامت حداقل ۳۵۰۰ نفر از پناهجویان روهینگیا بود در آتش‌سوزی به طور کامل یا جزئی تخریب شدند.

انتهای پیام
captcha