تواضع و اعتقاد به وحدت واقعی از ویژگی‌های برجسته سردار سلیمانی بود
کد خبر: 3949073
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
مولوی اسحاق مدنی:

تواضع و اعتقاد به وحدت واقعی از ویژگی‌های برجسته سردار سلیمانی بود

نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به بیان ویژگی های برجسته شهید سلیمانی پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار علاوه بر اینکه رفتاری متواضعانه داشت، به وحدت واقعی اعتقاد داشت و بین شیعه و سنی فرقی نمی گذاشت.

به گزارش ایکنا؛ تقریب نوشت: مولوی اسحاق مدنی، نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عصر چهارشنبه اول بهمن ماه، در نشست تخصصی«شهيد سليمانی؛ سردار مقاومت،صلح و اتحاد امت اسلامی» که به همت معاونت امور ايران مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی و معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه « إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» (سوره مریم/96) گفت: این آیه می فرماید: «کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند خداوند محبت آنها را در دل مردم می اندازد.» لذا راز این عشق و محبتی که مردم ایران نسبت به شهید سلیمانی داشته و دارند و در خارج از کشور هم شمار زیادی از مسلمانان و حتی غیرمسلمانانی که به دنبال عدالت هستند، به ایشان عشق می ورزند، در مفهوم این آیه شریفه نهفته است.
 
وی افزود: سردار سلیمانی یک فرمانده نظامی بود، او رئیس جمهور، رهبر یک کشور، ثروتمند و ... نبود؛ پس چگونه یک شخص نظامی دلهای افرادی را که از نظامی گری سررشته ندارند، به سوی خود کشانده و جذب خود کرده بود؟ و در واقع منبع این محبت و علاقه کجاست؟
 
مولوی مدنی در پاسخ به این سوال گفت: بهترین پاسخی که می توان به این سوال داد همین آیه شریفه است. یعنی این محبت از طرف در دل مردم جای پیدا کرده است. چرا که در مراسم تشییع این شهید نیز مشاهده کردیم که چگونه مردم عاشقانه در اطراف پیکر شهید سلیمانی مانند پروانه می چرخیدند و برای ایشان اشک می ریختند.
 
نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه، بزرگترین عمل صالح شهید سلیمانی را تواضع ایشان برشمرد و با ذکر خاطراتی از ملاقات هایی که با شهید سلیمانی داشت، به بیان رفتار متواضعانه این شهید بزرگوار در دیدارها و نشست های مختلف پرداخت.

وی دومین عمل صالح شهید سلیمانی را وحدت این شهید عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی به وحدت واقعی بسیار اعتقاد داشت و تنها با حرف به دنبال وحدت نبود. او با اهل سنت عراق، سوریه، افغانستان و همه گروه ها و مذاهب با محبت رفتار می کرد بدون اینکه بین شیعه و سنی فرقی بگذارد. لذا هیچ کس ایشان را به عنوان یک فرد شیعه نمی دید بلکه او را یک انسان منصف مسلمان واقعی می دانستند و مورد احترام همه فرقه های اسلامی بود. در نتیجه موفقیت هایی که کسب کرده بود بر اثر همین اعمال صالح ایشان بود.
 
مولوی مدنی در پایان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بسیار دوراندیش و اهل فکر بود، به مسئولان توصیه کرد که اگر می خواهند کاری برای انقلاب انجام دهند باید عفو و گذشت داشته باشند، مساوات را قبول داشته و معتقد به اتحاد واقعی باشند.
انتهای پیام
captcha