سازمان ملل حملات تروریستی بغداد را محکوم کرد
کد خبر: 3949162
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

سازمان ملل حملات تروریستی بغداد را محکوم کرد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق، با صدور بیانیه‌ای حملات تروریستی روز گذشته در بغداد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه نیوز، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، امروز جمعه، بیانیه‌ای در مورد حملات تروریستی روز گذشته در بغداد صادر کرد.

پلاسخارت در این بیانیه گفت: من به شدت از وحشیگری و شرارت در دو حمله انتحاری در میدان الطیران بغداد که باعث کشته و زخمی شدن جمعی از غیرنظامیان شد ناراحت هستم. می‌خواهم به نمایندگی از کل خانواده سازمان ملل متحد در عراق، صمیمانه به کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند تسلیت بگویم. همچنین برای کسانی که زخمی شده‌اند آرزوی بهبودی دارم. 

وی افزود: عراقی‌ها بارها و بارها از سوی کسانی که به دنبال ایجاد هرج و مرج و ظلم در کشور هستند مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. آنها در گذشته از تروریسم بسیار رنج برده‌اند و برای آزادسازی سرزمین خود بسیار فداکاری کرده‌اند. دیگر  این حملات ناجوانمردانه مردم عراق را به وحشت نمی‌اندازد. اکنون زمان وحدت است و همه تلاش‌های ملی باید در جهت تأمین امنیت مردم باشد. 

دو انفجار در میدان «الطیران» در مرکز بغداد و همچنین در منطقه «باب‌الشرقی» بغداد 28 کشته و 5 مجروح بر جای گذاشت.

این بدترین بمب‌گذاری در بغداد از سه سال پیش تا کنون است. داعش که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، هدف از این اقدام تروریستی را کشتار شهروندان شیعه عراقی اعلام کرد.  
 
انتهای پیام
captcha