نیمی از شهدای یزد را نوجوانان تشکیل می‌دهند
کد خبر: 3949479
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

نیمی از شهدای یزد را نوجوانان تشکیل می‌دهند

دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد با بیان اینکه اکثر شهدای استان نوجوان بوده‌اند بیان کرد: سن بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از شهدای استان که بیش از نیمی از شهدای استان هستند، زیر ۲۰ سال است.

نیمی از شهدای یزد را نوجوانان تشکیل می‌دهندبه گزارش ایکنا از یزد، محمد برزگر، دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی شهدای استان یزد، امروز، 5 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد اظهار کرد: اولین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد در سال 1384 برگزار شد و مقرر بود تا هر 10 سال یک بار این کنگره برگزار شود که به دلیل اضافه‌شدن تقسیمات استانی به کشور این کنگره برای دومین بار امسال برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته ارتباطات و رسانه دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد با بیان اینکه اکثر شهدای استان نوجوان بوده‌اند بیان کرد: سن بیش از دو هزار و 500 نفر از شهدای استان که بیش از نیمی از شهدای استان هستند، زیر 20 سال است.

برزگر ادامه داد: نام 611 نفر از شهدای استان به اسم رضا و 605 نفر به اسم محمد و یا ترکیب آن‌ها با اسامی دیگر است که بیشترین فراوانی را در بین اسامی دیگر شهدا دارد، علی و حسین نیز به ترتیب با فراوانی 542 نفر و 407 نفر بیشترین فراوانی را بعد از رضا و محمد دارند.

معاون روابط‌ عمومی و تبلیغات سپاه‌الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه بیشتر اسامی شهدای استان از ائمه و پیامبران است گفت: نام 36 شهید استان نیز از اسامی ایرانی مثل هوشنگ، داریوش، بهمن، فرهاد و ... است، همچنین اسامی 396 شهید استان نیز به اسم الله متبرک است و بیش از 340 نفر از شهدای استان سید هستند.

انتهای پیام
captcha