آخرین وضعیت شیوع كرونا در فارس / وضعیت وخیم 107 بیمار
کد خبر: 3949617
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲

آخرین وضعیت شیوع كرونا در فارس / وضعیت وخیم 107 بیمار

آخرین آمارهای کروناویروس در استان فارس از سوی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آخرین آمار شیوع كرونا ویروس در استان فارس توسط اورنگ ایلامی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 5 بهمن‌ماه در استودیو سلامت استان اعلام شد.

وی در این نشست از بررسی ۵۹۸ هزار و ۶۱ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۱۶۷ هزار و ۴۲۲ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است كه از این تعداد ۱۶۱ هزار و ۷۸۶ بیمار کووید۱۹ معادل ۹۷ درصد بیماران با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

ایلامی با ابراز تأسف جان‌باختن ۳ هم‌استانی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: جمع جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به سه هزار و ۱۱۱ نفر رسیده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۵۳۷ بیمار مثبت و دارای علامت در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی در پایان از تمام مردم فارس به ویژه ساکنان مناطق گرمسیری درخواست كرد از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز كرده و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha