گردان‌های حزب‌الله: کشتار عراقی‌ها کار مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان است
کد خبر: 3949672
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

گردان‌های حزب‌الله: کشتار عراقی‌ها کار مثلث آمریکا، اسرائیل و عربستان است

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق یکشنبه شب در رشته توئیتی نوشت: تأکید دوباره ما این است که تصمیم قتل و ابزار کشتار جمعی در این کشور، رژیم صهیونیستی ـ‌ آمریکا و عربستان است و باید با حمله به منبع و سرچشمه آتش و نه طرف‌های آن از این اقدام انتقام گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از ایرنا، ابوعلی العسکری، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: ۱۱ ستاره الحشد الشعبی روز شنبه آسمان وطن را روشن کردند و ما این ضایعه را تسلیت می‌گوییم، اما این درحالی است که [این افراد به خاطر آن که جایگاه خوبی در آن دنیا دارند] شادمان هستند.
 
عناصر گروه تروریستی داعش شنبه شب به نیروهای تیپ ۲۲ سازمان الحشد الشعبی در اطراف ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح‌الدین حمله کردند که طی آن ۱۱ نیروی سازمان الحشد الشعبی از جمله «حسین سعیدان قاطع ابو علیاء الحسیناوی» فرمانده گردان سوم تیپ ۲۲ شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.
 
از سوی دیگر، شهر بغداد پس از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته همزمان شاهد دو انفجار تروریستی بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق  با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.
 
وقوع این انفجارها با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبه رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.
 
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
 
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.
انتهای پیام
captcha