کارشکنی نیروهای صهیونیست در عملیات بازسازی مسجدالاقصی
کد خبر: 3949729
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

کارشکنی نیروهای صهیونیست در عملیات بازسازی مسجدالاقصی

شورای اوقاف و امور اسلامی فلسطین نسبت به تداوم تجاوزات نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی هشدار داد و اعلام کرد: هدف از تجاوزات آشکار نیروهای صهیونیست، جلوگیری از عملیات بازسازی مسجدالاقصی است.

به گزارش ایکنا به نقل از الغد، شورای اوقاف و امور اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد: هدف از تجاوزات آشکار و مداوم نیروهای اشغالگر صهیونیست، جلوگیری از عملیات بازسازی مسجدالاقصی است.

این شورا افزود: رژیم صهیونیستی همه فعالیت‌های اداره بازسازی مسجدالاقصی را متوقف کرده و اجازه تعمیر نقاطی از این مسجد را که نیاز به تعمیر فوری دارند، نمی‌دهد.

در این بیانیه تأکید شده است: اداره بازسازی مسجدالاقصی عملاً نمی‌تواند از این مسجد محافظت یا آن را تعمیر کند و کارمندان این اداره دائم در حال تهدید شدن به بازداشت و تبعید از سوی صهیونیست‌ها هستند.

این شورا تأکید کرد: اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی تنها مسئول مسجدالاقصی و هرآنچه که به این مسجد مربوط می‌شود از جمله حفظ، تعمیر و نگهداری آن، است. چرا که این مسجد، برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این شورا در پایان از خدمات مردم بیت‌المقدس برای حفظ و نگهداری از مسجدالاقصی، با وجود تمام موانعی که اشغالگران صهیونیست‌ ایجاد می‌کنند، قدردانی کرد.
 
در همین راستا، بسام الحلاق، مدیر کمیته بازسازی مسجدالاقصی در این باره گفت: نظامیان رژیم صهیونیستی به مصلای قبة الصخره حمله کردند و مانع اتمام کار مرمت مسجدالاقصی شدند و آنان را در صورت از سر گرفتن عملیات مرمت به بازداشت و تبعید تهدید کردند.
 
الحلاق تأکید کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی کمیته بازسازی را از اجرای عملیات مرمت مصلای مروانی منع کردند.
 
برخی منابع عبری‌زبان فاش کردند که رژیم صهیونیستی قصد دارد مسجد قبة‌الصخره را تخریب و ساخت معبد موسوم به «هیکل سلیمان» را جایگزین آن کند.
انتهای پیام
captcha