تظاهرات گسترده در صنعاء و الحدیده در محکومیت «تروریسم آمریکایی» + عکس
کد خبر: 3949882
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

تظاهرات گسترده در صنعاء و الحدیده در محکومیت «تروریسم آمریکایی» + عکس

ده‌ها هزار نفر از مردم یمن عصر امروز در محکومیت جنایت آمریکا در کشورشان در صنعاء و الحدیده تظاهرات کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، ده‌ها هزار یمنی عصر دوشنبه با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی، اقدامات «تروریستی» آمریکا علیه ملت یمن را محکوم کردند.

این تظاهرات با شعار «محاصره و جنگ آمریکا، جنایات تروریستی است» و در صنعاء (شمال یمن) و الحدیده (غرب یمن) برگزار شده است.

استان «اب» نیز امروز شاهد برگزاری تظاهراتی مشابه بوده است و یمنی‌ها فریاد مرگ بر استکبار و آمریکا سر داده و «جنایات تروریستی» ایالات متحده را محکوم کردند.

این تظاهرات در دیگر مناطق و استان‌های یمن از جمله عمران و ذمار و صعده نیز برگزار شد و اهالی استان‌های ذکر شده در محکومیت تروریسم آمریکایی به خیابان آمدند.

این اعتراضات در راستای پویش جهانی «نه به جنگ یمن» برگزار شده است. اخیراً بیش از سیصد سازمان بین‌المللی در بیانیه‌ای خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای پایان جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن شده‌اند.

در این بیانیه از مردم سراسر جهان خواسته شده تا امروز (دوشنبه) ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ در حالی که یک روز به برگزاری کنفرانس داووس مانده، به جنگ یمن اعتراض کنند.

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در اطلاعیه‌ای می‌گوید که یک پویش جهانی برای توقف جنگ شش‌ساله یمن در شبکه اجتماعی توئیتر راه‌اندازی می‌کند.

کوربین در توئیتی نوشت: شرایط در یمن در حال حاضر به گونه‌ای است که وخیم‌ترین فاجعه انسانی در جهان را تجربه می‌کند و بمب‌های ساخت انگلیس مسئول کشته شدن هزاران نفر است.

رهبر حزب کارگر انگلیس از تمام افرادی که مسئله یمن برایشان مهم است، خواست که به این پویش بپیوندند؛ پویشی که قرار است، امروز (دوشنبه‌) با عنوان «جهان به جنگ وحشیانه علیه یمن، نه می‌گوید» راه‌اندازی شود.

نهادهای مختلف سراسر جهان از آمریکا، انگلیس، یمن، استرالیا، بنگلادش، کانادا گرفته تا شیلی، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئیس ضمن شرکت در این پویش جهانی، پایان جنگ یمن را خواستار شدند.

تظاهرات گسترده در صنعاء و الحدیده در محکومیت «تروریسم آمریکایی»+عکس

تظاهرات گسترده در صنعاء و الحدیده در محکومیت «تروریسم آمریکایی»+عکس

تظاهرات گسترده در صنعاء و الحدیده در محکومیت «تروریسم آمریکایی»+عکس

انتهای پیام
captcha