آمریکا برای جنبش انصار الله تا یک ماه معافیت تحریمی صادر کرد
کد خبر: 3949890
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵

آمریکا برای جنبش انصار الله تا یک ماه معافیت تحریمی صادر کرد

وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد که جنبش انصار الله یمن هم تا یک ماه دیگر مشمول طرف‌هایی است که معاملات تجاری با آن مجاز است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خزانه داری آمریكا مجوز انجام معاملات با جنبش «انصارالله»  یمن تا 26 فوریه آتی(هشتم اسفند ماه) را صادر کرد.

خبرگزاری رویترز در بیست و یکم ژانویه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن شروع به تجدید نظر در تصمیم دولت سابق این کشور مبنی بر تروریستی خواندن جنبش انصار الله یمن کرده است و و در حال کار بر این موضوع در سریع‌ترین حالت ممکن بوده تا درباره این موضوع به نتیجه برسد و تصمیمی اتخاذ کند.  

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آرمیکا نیز اخیرا گفته بود واشنگتن در قضیه تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن بازبینی انجام خواهد داد که مقامات سازمان ملل و گروه‌های امداد رسان نگرانند که این اتفاق بر تجارت در یمن تاثیر گذارد که با بحران گرسنگی در سطح گسترده‌ای روبه روست و 80 درصد از مردم این کشور به دریافت کمک نیاز دارند.

هزاران نفر از مردم یمن هم امروز  با برپایی راهپیمایی‌های گسترده در شهرهای مختلف این کشور اقدام آمریکا در تروریستی خواندن جنبش انصار الله به عنوان رکن مهم دولت نجات ملی یمن در صنعاء را محکوم کردند و خواستار توقف تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن شدند.

انتهای پیام
captcha