تطهیر بام کعبه در کمتر از 40 دقیقه + عکس
کد خبر: 3949997
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸

تطهیر بام کعبه در کمتر از 40 دقیقه + عکس

تصاویری از تطهیر بام کعبه از سوی خادمان بیت‌الله الحرام در مکه مکرمه منتشر و اعلام شد، عملیات نظافت این مکان شریف در کمتر از 40 دقیقه انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، محمد بن مصلح الجابری، نماینده رئیس کل امور فنی و خدماتی مسجد‌الحرام در این باره گفت: دفتر امور فنی و خدماتی مسجدالحرام که عملیات تطهیر و مفروش کردن این مکان مقدس را عهده‌دار است، پشت بام کعبه را با بکارگیری تیمی ویژه از خادمان تطهیر می‌کند.
 
وی افزود: ساز و کار تطهیر بام کعبه در چند مرحله صورت می‌گیرد. نخست سطح پشت بام کعبه جاروکشی و گرد و خاک‌ها و فضولات پرندگان از سطح آن پاکسازی می‌شود. سپس تمام سطح بام به همراه نگهدارنده‌ پرده خانه خدا و دیواره آن و درب خارجی پشت بام با حوله‌های مرطوب پاکسازی و پس از آن تمام سطح بام، آب‌پاشی و مجدداً پاکسازی می‌شود و در نهایت عملیات خشک کردن انجام می‌شود.
 
الجابری اشاره کرد: تمامی این اقدامات در مدت زمانی کمتر از 40 دقیقه به وسیله تیم ویژه‌ای از خادمان انجام می‌شود تا سلامت و ایمنی سنگ‌های مرمر خانه خدا حفظ شده و گرد و خاک‌های آن نیز گرفته شود؛ تا بدین وسیله خانه کعبه و مسجد‌الحرام درخشش خاص خود را حفظ کند.
انتهای پیام
captcha