راه‌اندازی «مدرسه حج» در کردستان / ایکنا خبرگزاری برتر هفته وحدت شد
کد خبر: 3950187
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

راه‌اندازی «مدرسه حج» در کردستان / ایکنا خبرگزاری برتر هفته وحدت شد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از تأسیس مدرسه حج به مناسبت دهه فجر در مرکز تخصصی امام شافعی سنندج خبر داد و گفت: در این مدرسه دوره‌های دانش‌افزایی، بازآموزی و دوره‌های آموزشی مورد نیاز طلاب معین و معینه حج برگزار خواهد شد.

راه‌اندازی «مدرسه حج» در کردستان / ایکنا خبرگزاری برتر هفته وحدت شد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در نشست خبری بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز، 8 بهمن‌ در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و جهان، اجرای برنامه‌های حضوری فرهنگی و قرآنی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور کم رنگ شده است که در این راستا این نهاد دینی به برگزاری مسابقات قرآنی در بستر فضای مجازی اقدام کرده است.

وی به برگزاری «مهرواره قرآنی طاها» به صورت مجازی در این ایام اشاره کرد و افزود: استقبال از این مسابقات قرآنی با وجود مجازی برگزار شدن بی‌نظیرتر از مسابقات حضور بوده است که نه تنها طلاب، اعضای خانواده‌ آنان نیز در این مهرواره قرآنی شرکت کردند.

حجت‌الاسلام عسگری به مشکلات تحصیلی طلاب قبل از راه‌اندازی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی علوم دینی اهل سنت اشاره و بیان کرد: بخشی از این مشکلات با تدابیر مرکز بزرگ اسلامی قابل حل بود و سایر مشکلات با راه‌اندازی این شورا در حال پیگیری است.

وی مشکل مدرک تحصیلی را دغدغه اصلی طلاب و روحانیون دانست و گفت: در راستای رفع این مشکل از سوی شورای برنامه‌ریزی علوم دینی اهل سنت فراخوانی اعلام شد و به مدارک طلاب با برگزاری آزمون اعتبار بخشیده شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به مشکلات حوزه نظام وظیفه و تحصیل طلاب اشاره کرد و افزود: جذب طلاب سرباز یا سرباز طلبه مشکل طلاب در تمام نقاط استان در این بخش را مرتفع کرد و طلاب دو سال در مرکز بزرگ اسلامی به ارائه خدمت خواهند کرد.

وی از تعیین معین و معینه‌های کاروان‌های حج تمتع در مرکز بزرگ اسلامی اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ نفر از طلاب معین و معینه کاروان وجود دارد که به صورت دوره‌ای کاروان‌های حج تمتع را یاری خواهند داد.

حجت‌الاسلام عسگری از تأسیس مدرسه حج در مرکز تخصصی امام شافعی سنندج خبر داد و گفت: در این مدرسه دوره‌های دانش‌افزایی، بازآموزی و دوره‌های آموزشی مورد نیاز طلاب معین و معینه برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مدرسه در ۲۱ بهمن‌ماه در مرکز تخصصی امام شافعی مسجد قبا افتتاح خواهد شد که امید است به لطف الهی شاهد اعزام کاروان‌های حج تمتع به صورت فعالانه همچون سال‌های گذشته باشیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری محافل انس با قرآن با حضور حامد علیزاده از قاریان بین‌المللی کشور به مدت دو روز در ایام الله دهه فجر استان کردستان خبر داد و بیان کرد: در افتتاح مدرسه حج این قاری بین‌المللی به تلاوت آیات قرآن خواهد پرداخت.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از ارکان مساجد، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی «سلسله نشست‌های مادرانه»، برگزاری مسابقات تیراندازی، حمایت از کانون‌های مساجد، برگزاری همایش طلاب شیعه و سنی با ظرفیت محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همایش روحانیون شیعه و سنی، مسابقات پیامکی قرآنی در شبکه‌های مجازی و یک مسابقه قرآنی با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان، مسابقه کتابخوانی، وبینار ائمه جمعه کشور به صورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام‌الله دهه فجر بوده است.

حجت‌الاسلام عسگری با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از مسابقات قرآنی یادآور شد: در مسابقات قرآنی که با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان در هفته وحدت برگزار شد، ۵۴ هزار پیامک به دبیرخانه مرکز بزرگ اسلامی واصل شد که از تمام استان‌های کشور شاهد حضور شرکت‌کنندگان بودیم.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه از خبرگزاری های برتر هفته وحدت تجلیل شد که خبرگزاری ایکنای کردستان به عنوان خبرگزاری برتر این هفته معرفی شد و از ملیحه سیفی، دبیر خبر ایکنا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha