تدارک جشن رادیویی برای همه مردم ایران
کد خبر: 3950193
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

تدارک جشن رادیویی برای همه مردم ایران

محمدجعفر محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی ایران در تشریح برنامه‌های دهه فجر گفت: مهمترین برنامه‌ای که به جدول پخش رادیو ایران در دهه فجر اضافه می‌شود برنامه «چهل و دوسالگی انقلاب» است.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه رادیویی ایران، محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران در گفت‌و‌گویی، برنامه‌های رادیو ایران را تشریح کرد و از «صبح انقلاب»، «خانواده‌ای به نام ایران»، «دستاورد»، «چهل و دوسالگی»، «کافه هنر»، «حوض نقره»، «ساعت خنده»، «گلبانگ پیروزی» و «روز خوب پیروزی» به عنوان برنامه‌های ویژه روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی نام برد و گفت : مهمترین برنامه‌ای که به جدول پخش رادیو ایران اضافه می‌شود «چهل و دوسالگی انقلاب» است که در گروه تاریخ و دفاع مقدس تولید و زمان پخش آن هر روز از ساعت 12:40 خواهد بود.

‌مدیر رادیو ایران گفت: در دهه فجر، ویژه برنامه «صبح انقلاب» جایگزین «سلام صبح بخیر» می‌شود که هر روز از ابتدای دهه مبارک فجر از ساعت ۶:۳۵ پخش می‌شود. این ویژه برنامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و دو ساله اخیر می‌پردازد و سعی می‌کند در قالب یک برنامه صبحگاهی با نشاط ، گوشه‌هایی از پیشرفت‌های کشور را در عرصه‌های مختلف به گوش شنوندگان برساند.

محمدجعفر محمدزاده با اشاره به تغییر محتوای برنامه خانواده در این روزها تصریح کرد:
«خانواده‌ای به نام ایران» جایگزین برنامه «خانه و خانواده» می‌شود که از آغاز ایام دهه فجر از رادیو ایران پخش می‌شود. این برنامه هر روز به مرور سهم شهرهای مختلف ایران در پیروزی انقلاب می‌پردازد.

مدیر رادیو ملی و سراسری ایران درباره سایر برنامه‌های این رادیو در دهه فجر بیان کرد: «دستاورد» ویژه برنامه‌ای از گروه دانش و اقتصاد است که به مرور دستاوردهای علمی و اقتصادی انقلاب می‌پردازد.

«کافه هنر» برنامه پرمخاطب گروه فرهنگ و ادب به صورت ویژه، جشنواره های فجر را پوشش خواهد داد و «حوض نقره» هم به طور اختصاصی به رویدادهای سینمایی و جشنواره فیلم فجر می‌پردازد.

مدیر رادیو ایران درباره برنامه‌های گروه ورزش و تفریحات بیان کرد: رویکرد برنامه‌سازی در این دهه ایجاد نشاط و برگزاری جشن‌های رادیویی است که علاوه بر برنامه‌های «صبح جمعه با شما»، «کوی نشاط» و «یک دو صدا»، «ساعت خنده» نیز از روز 12 بهمن به جدول پخش رادیو ایران اضافه می‌شود.

محمدزاده درخصوص ویژه برنامه‌های روز 22 بهمن هم اعلام کرد: ویژه برنامه‌های «گلبانگ پیروزی» و «روز خوب پیروزی» از ساعت 9 صبح به پوشش زنده جشن‌های این روز خواهند پرداخت و با بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیاران رادیو ایران، گروه اجتماعی رادیو ایران تلاش خواهد کرد حال و هوای کل کشور را به مخاطبین منتقل کند.

وی با توجه به شرایط کرونایی متذکر شد: یکی از مسائل برنامه‌سازی امسال، رعایت
شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مخاطبین و توصیه‌های لازم به مردم است که شرایط برنامه سازی ویژه را می‌طلبد.

محمدزاده اضافه کرد: از ماه‌ها قبل تدارک لازم دیده شده تا امسال با توجه به شرایط کشور که از یک طرف وجود ویروس کرونا در سطح جامعه است و از طرف دیگر شوق و اشتیاق مردم برای حضور در جشن‌ها و نیز تزریق نشاط و شادمانی به مردم برای حضور درانتخابات 1400 است. برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد و در این باره همه گروه‌های برنامه‌ساز برنامه‌های خود را به سمت پوشش این ایام اختصاص خواهند داد.

وی در پایان اعلام کرد: رادیو ایران امروز یک رسانه تعاملی و چندرسانه‌ای است و تلاش می‌‌کنیم که صدای انقلاب و صدای تمام ایران از آن شنیده شود.

انتهای پیام
captcha