توانمندی دختر نابینای سوری در آموزش قرآن به کودکان اردوگاه
کد خبر: 3950236
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

توانمندی دختر نابینای سوری در آموزش قرآن به کودکان اردوگاه

یک دختر نابینای سوری به دلیل استعداد شگفت در زمینه حفظ قرآن و آموزش کلام وحی به کودکان اردوگاه آوارگان در شمال غربی سوریه، مورد توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، زهره درزی العلوش، دختر 15 ساله سوری است که با وجود نابینایی، توانسته قرآن را حفظ کند و حتی در اردوگاه‌های آوارگان، با وجود شرایط بسیار نابسامان اردوگاه‌ها، قرائت و تجوید قرآن را به کودکان آموزش دهد.
 
زهره در سال 2019 میلادی به دنبال جنگ‌ و درگیری با تروریست‌ها که به تخریب خانه آنها منجر شد، همراه با خانواده از روستای المعره در حومه ادلب گریخت و پس از سفری بسیار دشوار در اردوگاه‌های شمال سوریه مستقر شد.
 
زهره به دلیل سال‌ها جنگ در منطقه محل سکونت او، به مدرسه نرفته است چرا که جنگ در شش سالگی او آغاز شد و او نتوانست تحصیلات خود را در مدرسه آغاز کند. اما به سرعت حافظ قرآن شد و از جمله دخترانی است که قرآن را بدون قرائت، و تنها با تکیه بر شنیدن آیات، می‌تواند به درستی تلاوت کند.
 
زهره با وجود اینکه به مدرسه نرفته و خواندن و نوشتن نمی‌داند، و علی‌رغم اینکه نابینا متولد شده اما توانایی فراوانی برای حفظ آیات قرآن کریم به دست آورده است.
 
این دختر 15 ساله سوری که به دلیل نابینایی، از حجم فاجعه‌ای که در اردوگاه‌های آوارگان وجود دارد، درک چندانی ندارد اما در عین حال آرزو می‌کند که با شنیدن آیات قرآن در مکانی آرام زندگی خود را بگذراند و تمام آرزوی او این است که حتی در اردوگاه بتواند در مدرسه تحصیل کند.
 
زهره برای محقق شدن آرزوهایش، کودکان اردوگاه را جمع کرده و به آنان تجوید و حفظ قرآن را می‌آموزد، چرا که این کار مهمترین آرزوی او محسوب می‌شود.
انتهای پیام
captcha