دهه فجری ماندگار و حماسی رقم می‌زنیم / برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب ترکیب موتورسیکلت و خودرو
کد خبر: 3950260
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
لطفی در نشست جمع‌بندی برنامه‌‌های کارگروه‌های ایام‌الله دهه فجر:

دهه فجری ماندگار و حماسی رقم می‌زنیم / برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب ترکیب موتورسیکلت و خودرو

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست جمع‌بندی برنامه‌های کارگروه‌های تخصصی ایام‌الله دهه فجر ضمن اشاره به تصویب برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در قالب ترکیبی از موتورسیکلت، خودرو و دوچرخه، تأکید کرد که دهه فجری ماندگار و حماسی را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست جمع‌بندی برنامه کارگروه‌های تخصصی 25گانه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و مسئولان و مدیران ستادی دستگاه‌های مختلف کشور صبح امروز چهارشنبه هشتم بهمن، در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از مدت‌ها قبل 25 کارگروه در حال برنامه‌ریزی برای برنامه‌های مهم این ایام بودند تا عهد و پیمان خود را به شایستگی و بایسته با امام راحل(ره)، شهدا و فرهنگ دینی تجدید کنند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ۲۲ بهمن برای بازگویی نعمات الهی و شکرانه انقلاب نباید فراموش شود، افزود: امسال با همه محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به طور سلامت‌محور، دهه فجر و ۲۲ بهمن ماندگار و حماسی را رقم خواهیم زد.

ویژگی‌های دهه فجر امسال

 
وی با بیان اینکه دهه فجر امسال از چند ویژگی برخوردار است، گفت: از جمله این ویژگی‌ها همزمانی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) است که ما از این برجستگی‌ها به عنوان زیور استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه همزمان سلامت‌محور بودن مراسم را مدنظر قرار داریم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه نظام سلطه و دشمن، ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهد تا آرمان‌های انقلاب و یاد و خاطره امام راحل(ره) به فراموشی سپرده شود، گفت: با برگزاری باشکوه مراسم ۲۲ بهمن در هر سال نقشه دشمنان اسلام نقش بر آب می‌شود.

لطفی با بیان اینکه مردم شریف ایران اثبات کردند که مردمی پویا هستند و در راستای حفظ ارزش‌ها، انقلابشان را به آسانی از دست نخواهند داد، گفت: یک بخش از صیانت از نظام حضور در صحنه است و یکی از صحنه‌ها یوم‌الله ۲۲ بهمن است؛ راهپیمایی که تحت هیچ شرایطی در چهل و دوسال گذشته متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه امسال هرچند در شرایط کرونا هستیم، اما تلاش می‌کنیم ۲۲ بهمنی مانند سال‌های قبل داشته باشیم، تصریح کرد: بر این اساس چند پیش فرض مطرح شد که برخی از آن‌ها با وضع موجود و دغدغه‌های موجود شدنی نبود.

پیشنهادات برگزاری راهپیمایی

 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: یکی از گزینه‌ها این بود که با یک تعریف خاص، تجمعات باشکوهی داشته باشیم اما به دلیل شرایط کرونا و خاص بودن مقطع این اقدام نیز نشدنی مطرح شد. بعد از این‌ها دو گزینه مطرح شد؛ یک گزینه راهپیمایی و حضور در صحنه توسط مردم ایران با راهپیمایی خودرویی در مسیر‌های اعلام شده و دیگری استفاده از موتورسیکلت و صرفاً در قالب رژه موتوری بود.

لطفی ادامه داد: بر این اساس برخی از عزیزان قائل به رژه موتوری هستند آن هم به دلیل مشکلاتی که ممکن است راهپیمایی خودرویی به وجود بیاورد اما یک نظر مخالف در نفی این نظر وجود دارد و آن این است که اگر رژه موتوری داشته باشیم رژه اختصاصی می‌شود و باعث می‌شود بانوان، کودکان و... از راهپیمایی حذف شوند لذا با این نگاه گزینه بعدی این بود که ترکیب و تلفیقی از خودرو و موتورسیکلت را داشته باشیم که بر اساس رأی و توافق تمامی کارگروه‌ها این موضوع تصویب و مقرر شد تا راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب ترکیب موتورسیکلت، خودرو و دوچرخه برگزار شود.

در جریان این جلسه نمایندگان کارگروه‌های تخصصی ایام‌الله دهه فجر اهم برنامه‌های خود را بیان کردند که بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و به صورت سلامت‌محور برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌های کارگروه ورزش و جوانان

عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان در این نشست با اشاره به برنامه‌های کارگروه جوانان و ورزش گفت: دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی در سال ۹۹ با یک پیروزی بزرگ دیگر برای ملت شریف ایران اسلامی همزمان شد و آن پیروزی در جنگ اقتصادی بود که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رئیس‌جمهور سابق این کشور بر ایران تحمیل کرده بود. در این جنگ جهان با سربلندی ایران مواجه شد و نشان داد هرکسی با ملت ایران مقابله کند سرنوشتی همچون صدام، ترامپ و همه زیاده‌خواهان جهان خواهد داشت و توان مقابله با این کشور را نخواهند داشت.

وی با اشاره به برنامه‌های این کارگروه گفت: در کارگروه جوانان سعی کردیم با همکاری همه نهادهای مرتبط، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کنیم تا هم در حوزه ورزش و هم جوانان شور و نشاطی را ایجاد کنیم. هرچند که ما باشرایط کرونا مواجه هستیم و این شرایط محدودیت‌هایی را ایجاد کرده اما با مشارکت سازمان بسیج ورزشکاران و ادارات ورزش، تشکل‌های جوانان، هیئت‌های ورزشی و مجموعه باشگاه‌های ورزشی امیدواریم بتوانیم همراهی شایسته‌ای در این عرصه داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر ۲۲۴ پروژه شهری و روستای ورزشی در کشور افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد، گفت: همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن، طنین زنگ زورخانه‌های کشور را خواهیم داشت. همچنین طرح‌های ملی ورزش‌های همگانی را با محوریت فدراسیون ورزش‌های همگانی خواهیم داشت که چهار طرح ملی در این عرصه برگزار خواهد شد.

احمدی ادامه داد: رونمایی از سند ورزش، اجرای برنامه ورزش صبحگاهی در کل استان‌ها، بازدید از موزه عبرت برای ورزشکاران و خانواده ورزش، برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام زن و برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم وزارت ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌هاست. برنامه بعدی گرامیداشت یادواره سردار شهید سلیمانی و همچنین برنامه تجلیل از همسران و خانواده شهدای جامعه ورزش است. همچنین در حوزه جوانان بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره رونمایی خواهد شد و مراکز تخصصی مشاوره ازدواج در ۱۴ استان نیز رونمایی می‌شود.

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی، معاون آموزشی دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده کارگروه عشایری دهه فجر در سخنانی گفت: این کارگروه جلسات خود را شروع و احکام برنامه‌ای دهه فجر نیز صادر شده است.

برگزاری جشن‌های روستایی

وی با بیان اینکه برنامه‌های ما با زنگ انقلاب در روستاها آغاز می‌شود، گفت: برنامه‌ غبارروبی مزار شهدا در روستا‌ها و برگزاری جشن‌های روستایی در مناطقی که دستورالعمل‌های بهداشتی اجازه می‌دهد را پیش‌بینی کرده‌ایم. این جشن‌ها برنامه‌های متعددی را در دل خود دارند که شامل برگزاری جشنواره غذای‌های سنتی روستایی و عشایری و همچنین جشنواره صنایع دستی زنان روستایی خواهد بود.

وی به ارائه خدمات دامپزشکی رایگان، واکسیناسیون رایگان، خدمات پزشکی رایگان و خدمات دامپزشکی رایگان ویژه روستاییان و عشایر در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن روستایی و عشایری یکی دیگر از این برنامه‌هاست که تاکنون ۲۷ دوره از آن را برگزار کرده‌ایم.

معاون آموزشی دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: خدماتی ازجمله تخفیف‌هایی برای جامعه روستایی، افتتاح‌ها شش هزار طرح‌ روستایی و عشایری و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی در روستاها و مناطق عشایری و برگزاری یادواره شهدای روستایی و عشایری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

روح‌الله نوبخت، مسئول معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ نیز در این مراسم گفت: امروز در زمانی تنفس می‌کنیم که یک بار دیگر شاهد شکست هیمنه استکبار جهانی در برابر گفتمان مقاومت فعال هستیم. دشمن با تمام قوا به میدان آمد و با هوشمندی تمام مقام معظم رهبری با شکست روبه رو شد و این مسئله را باید در این دهه برای مردم به خوبی تبیین کنیم.

وی افزود: در سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ ۲۶ عنوان برنامه اختصاصی و صد عنوان برنامه عمومی را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ برنامه‌محوری و اختصاصی ما فضاسازی و تبلیغات شهری تهران، برگزاری نشست‌های روشنگری با محور پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و شکست‌های نظام استکباری در محافل حقیقی و مجازی، اجرای طرح کمک مؤمنانه و توزیع ۴۲ هزار بسته معیشتی به نیازمندان به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

میز‌های خدمت در مترو برپا می‌شود

مسئول معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در ادامه از برپایی میزهای خدمت و نمایشگاه‌های دستاوردها در ایستگاه‌های مترو خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

حجت‌الاسلام محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت: امسال به دلیل کرونا با محدودیت‌هایی برای برگزاری باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر روبرو هستیم، اما تلاش می‌کنیم در فضای مجازی این خلأ را جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha