اهل نماز ناامید نیست
کد خبر: 3950309
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

اهل نماز ناامید نیست

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ضمن یادآوری آثار و بركات نماز گفت: نماز از غرور جلوگیری كرده و امید می‌آفریند یعنی اهل نماز ناامید نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 8 بهمن‌ماه در ششمین اجلاس نماز استان به آثار و فواید نماز اشاره كرد و گفت: نماز از غرور جلوگیری كرده و امید می‌آفریند یعنی اهل نماز ناامید نیست.

وی با اشاره به نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌ها و مشكلات گفت:‌ اگر امروز جامعه مشكلاتی وجود دارد، باید بررسی كنیم كه چرا اقامه نماز اثر نكرده است، یا نمازمان نمی‌خوانیم یا نمازمان واقعی نیست.

آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه باید در جلسات مختلف مدیریت عرصه اقامه نماز را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، گفت: اگر جنبه‌ها و آثار فردی نماز را مدنظر قرار دهیم باید از این حیث باشد كه می‌خواهیم اثرات نماز را مدیریت كنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه اجلاس‌های نماز اگر ما را به سمت مدیریت بهتر و مطلوب‌تر مسئله نماز پیش‌ نبرد، به نظر می‌رسد كه مؤثر نیست،‌ گفت: باید حركت مناسبی در جهت پیشبرد اهداف نماز در جامع انجام شود و حضور روحانیان در مدارس به‌شكل منسجم‌تر دنبال شود.

وی همچنین اهمیت نقش مدیریت امور مساجد را در این زمینه یادآور شد و گفت: اگر وضعیت كیفی مساجد را ارتقا دهیم، مسلماً جمعیت بیشتری هم برای اقامه نماز جذب می‌شود.

انتهای پیام
captcha