اردن: بازی با قدس و مقدسات، احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند
کد خبر: 3950365
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳

اردن: بازی با قدس و مقدسات، احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند

وزیر خارجه اردن با بیان اینکه عملیات بازسازی و تعمیر مسجدالاقصی از سرگرفته شده است، گفت که بازی با قدس و مقدسات آن، احساسات مسلمانان را جریحه‌دار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه اردنی الرای، «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن در پی ممانعت رژیم صهیونیستی در بازسازی مسجدالاقصی گفت که عملیات بازسازی و تعمیر آن از پس از تلاش‌های دیپلماتیک اردن از سرگرفته شده است.

وی امروز، چهارشنبه ضمن دیدار با اعضای کمیته پارلمانی فلسطین گفت که کشورش قوی‌ترین حامی فلسطین بوده و باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه قدس و بازی کردن با مقدسات آن، احساسات مسلمانان را تحریک می‌کند.

الصفدی افزود: مواضع ما در قبال فلسطین، پایان اشغاگری، تحقق صلح و رفع محاصره و همچنین تشکیل دولت مستقبل فلسطین بر مبنای راهکار دو دولتی ثابت است.

وزیر خارجه اردن گفت: حمایت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس برای ما اولویت است و پادشاه اردن از همه ظرفیت این کشور برای حمایت و حفاظت از هویت عربی-اسلامی-مسیحی استفاده می‌کند.

وی گفت که اردن به همراه جامعه جهانی تلاش خواهد تا موضوع فلسطین در راس طرح‌های بین‌المللی و منطقه‌ای باقی بماند.

وزارت خارجه اردن روز دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای متوقف کردن عملیات نوسازی در قبةالصخره در محوطه مسجد الاقصی در قدس شرقی را محکوم کرد.

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای، این اقدام اسرائیل را محکوم و اعلام کرد اوقاف اسلامی بیت‌المقدس تنها مرجع مسئول مراقبت و نظارت بر این محوطه است.

انتهای پیام
captcha