حضور کمرنگ ناشران قرآن در نمایشگاه مجازی کتاب تهران
کد خبر: 3950430
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

حضور کمرنگ ناشران قرآن در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حال برگزاری است، اما حضور ناشران قرآن بسیار کمرنگ است.

حضور کمرنگ ناشران قرآن در نمایشگاه مجازی کتاب تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در سال گذشته همین روز‌ها بود که خبر شیوع ویروس کرونا در جهان مخابره شد و همه مناسبات و برنامه‌ها را تغییر داد.

مدارس، دانشگاه‌ها، سینما‌ها و... تعطیل شدند. حتی بسیاری از ناشرانی که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند در نمایشگاه کتاب تهران و به دنبال آن نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه مبارک رمضان شرکت کنند، با تعطیلی نمایشگاه‌ها همه کتابهایشان در انبار‌ها ماند و با رکود شدیدی مواجه شدند.

اکنون پس از ماه‌ها رایزنی، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، تدابیری را در رابطه با همین مسئله اندیشیدند. این تدبیر همان نمایشگاه مجازی کتاب تهران است که با هدف کمک به ناشران به منظور افزایش نقدینگی آن‌ها و گردش سرمایه برگزار می‌شود.

نکته مهم در این زمینه حضور کمرنگ برخی ناشران به ویژه ناشران قرآن است و یا اگر حضور دارند تازه‌های نشر بسیار اندک است، انتشارات پیام عدالت یکی از ناشران قدیمی و پیشکسوت تهران است.

مجید هادی، مدیر انتشارات پیام عدالت درباره دلیل عدم حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: دلیل خاصی برای این مسئله وجود ندارد و شاید کم‌کاری از خودمان باشد. از سویی هم با توجه به اینکه ما ناشر شناخته‌شد‌ه‌ای هستیم و سایت فروش قوی و سیستم توزیع خوبی در سراسر کشور داریم، از این نظر انگیز‌ه‌ای برای حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم نداشتیم.

وی افزود: امسال حدود ۲۰۰ هزار نسخه قرآن چاپ کردیم و ۵۰ عنوان کتاب نیز با موضوعات مختلف برای نخستین بار چاپ شده است و علاقه‌مندان به راحتی می‌توانند از سایت فروشگاه خرید کنند.

هادی در پاسخ به اینکه آیا به نظرتان این نمایشگاه فرصتی برای مخاطبان نیست تا بتوانند آثار شما را با تخفیف دریافت کنند، بیان کرد: ما در سایت فروشگاه مجازی بیش از این میزان تخفیف را برای خریداران داریم و در طول سال نیز طرح‌های ویژه گوناگونی را برگزار می‌کنیم.

یادآور می‌شود، ناشرانی همچون پیام آزادی، دارالفکر، جامعه القرآن الکریم، دارالعلم و آیین دانش که از ناشران قدیمی و بسیار باسابقه در حوزه چاپ قرآن هستند در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور نیافته‌اند.

انتهای پیام
captcha