دستگیری تعدادی از عوامل دخیل در انفجارهای بغداد
کد خبر: 3950448
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶

دستگیری تعدادی از عوامل دخیل در انفجارهای بغداد

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد تعدادی از عناصر هماهنگ‌کننده حمله انتحاری هفته گذشته در بغداد دستگیر شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بغدادالیوم، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق درباره تحقیقات مربوط به حادثه انفجارهای اخیر بغداد اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

الزیادی اعلام کرد: فردی که وظیفه انتقال دو فرد انتحاری انفجارهای بغداد را بر عهده داشت، بازداشت شده است و طی دو روز آینده نیز، نیروهای امنیتی درباره بازداشت عاملان این انفجارها خبرهای خوبی خواهند داد.

وی تصریح کرد: گروهی که در این جنایت دست داشتند، تحت تعقیب هستند و این عملیات از ماه آگوست گذشته در حال طرح‌ریزی بوده است.

این نماینده عراقی ادامه داد: تروریست‌ها قصد داشتند اول  ژانویه ۲۰۲۱، این حملات انتحاری را در میان غیرنظامیان انجام دهند و اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که قصد داشتند یک انفجار دیگر هم در «الکرخ» انجام دهند.

وی گفت: نیروهای امنیتی ۶۰ نفر از جمله چند سرکرده برجسته داعش را که از ترکیه وارد عراق شده بودند، بازداشت کردند و با تلاش‌های این نیروها، از انجام حملات تروریستی بیشتر جلوگیری شد.

پنج‌شنبه هفته گذشته، دو ‌عامل انتحاری با انفجار خود در بازاری در میدان الطیران بغداد موجب کشته شدن دست‌کم ۳۲ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر شدند. سازمان‌ها ونهادهای اسلامی و بین‌المللی این حمله را شدیدا محکوم کردند.
 
انتهای پیام
captcha