پاپ در سفر به عراق با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند
کد خبر: 3950483
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

پاپ در سفر به عراق با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

اسقف اعظم کلیسای کلدانی عراق اعلام کرد پاپ فرانسیس در سفر خود به این کشور با آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فرانس24، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه مارس سفری به عراق خواهد داشت.
 
طبق اعلام لوئیس رافائل ساکو، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک کلدانی عراق، پاپ فرانسیس در سفر آینده خود به عراق با آیت‌الله سیستانی در  نجف اشرف دیدار می‌کند.
 
به گفته وی این دیدار به صورت خصوصی خواهد بود و احتمالا طرفین «منشور برادری انسانی برای صلح جهانی» و یک سند محکومیت افراط‌گرایی را امضا خواهند کرد.
 
پیش از این این پاپ سند مشابهی را با احمد طیب» شیخ الازهر مصر امضا کرده بود. قرار است این سفر پنجم تا هشتم مارس (15 تا 18 اسفند) انجام شود.

وزارت خارجه عراق آذرماه امسال در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد: بسیار خرسند هستیم که اعلام کنیم پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از عراق دیدار خواهد کرد. سفر پاپ به عراق، سرزمین بین‌النهرین و سرزمین پیامبران و سرزمین حضرت ابراهیم واقعه‌ای تاریخی و حمایت از همه طیف‌های عراقی است.

وزارت خارجه عراق افزود: این سفر پیام صلحی به عراق و همه منطقه است و نشانه یکپارچگی مواضع انسانی و بشردوستانه در مقابله با افراط‌گرایی و کشمکش‌هاست و تنوع، تسامح و همزیستی را تقویت می‌کند.

واتیکان دو ماه قبل اعلام کرده بود که پاپ فرانسیس در صورت مناسب بودن شرایط از نظر همه‌گیری ویروس کرونا، در مارس آتی به عراق سفر خواهد کرد.

پیش از این ۱,۵ میلیون مسیحی در عراق زندگی می‌کردند که پس از حملات داعش به این کشور، در حال حاضر شمار آنها کاهش یافته است.

خبرنگار: مرتضی کریمی

انتهای پیام
captcha