سی‌وپنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان آغاز شد
کد خبر: 3950901
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
به میزبانی وزارت بهداشت؛

سی‌وپنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان آغاز شد

سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از صبح امروز، دوازدهم بهمن‌ماه با برگزاری رقابت در رشته حفظ در بخش آقایان به میزبانی وزارت بهداشت آغاز شد.

 آغاز جشنواره ملی قرآن دانشجویان با برگزاری مسابقات در رشته حفظ

به گزارش ایکنا، سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صبح امروز، 12 بهمن‌ماه با برگزاری رقابت در رشته حفظ آغاز شد. در این روز، شرکت‌کنندگان رشته حفظ پنج جزء در بخش آقایان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. رقابت‌های این رشته تا پایان وقت امروز به پایان می‌رسد.

در روز سیزدهم بهمن‌ماه، نوبت به برگزاری رقابت‌ها در رشته حفظ 10 جزء قرآن خواهد رسید و در روزهای چهاردهم و پانزدهم بهمن‌ماه نیز به ترتیب شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ 20 جزء و کل قرآن در بخش آقایان به رقابت می‌پردازند.

در ادامه این رقابت‌ها و از روز 18 تا 21 بهمن‌ماه نیز به ترتیب رقابت‌ها در رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم در بخش بانوان برگزار می شود. 

رقابت‌های رشته حفظ به صورت ویدئوکنفرانسی و ارتباط مستقیم هیئت داوران با شرکت‌کنندگان است. همچنین براساس برنامه اعلام شده از ساعت 8 تا 12 نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به رقابت خواهند پرداخت و در نوبت بعدازظهر از ساعت 13 تا 17 نیز نمایندگان دانشگاه‌های پیام نور، علمی ـ کاربردی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان و علوم و معارف قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

گروه داوری رشته حفظ قرآن در سالن شهید احدی وزارت بهداشت مستقر شده است.

رقابت سایر رشته‌های بخش آوایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز به صورت ضبط اثر و ارسال به دبیرخانه خواهد بود. پس از داوری این آثار، مرحله فینال در رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و دعاخوانی در دو بخش آقایان و بانوان و در روزهای سوم و چهارم اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین آزمون بخش معارفی نیز پنجم اسفندماه است.

یادآوری می‌شود، جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تا دوره بیست‌وچهارم به ابتکار و میزبانی جهاددانشگاهی برپا شد و پس از آن میزبانی جشنواره، هرساله به صورت چرخشی از سوی یکی از دستگاه‌‌های دانشگاهی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha