انقلاب اسلامی؛ تحقق وعده الهی در جغرافیای ایران
کد خبر: 3951099
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
امیردریادار خانزادی در محفل کاروان قرآنی انقلاب بیان کرد:

انقلاب اسلامی؛ تحقق وعده الهی در جغرافیای ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش در محفل کاروان قرآنی انقلاب که صبح امروز بر روی عرشه ناوبندر مکران برگزار شد به معرفی ظرفیت‌هایی که باعث قدرت ایران در دنیا شده است، پرداخت و گفت: قرآن به تنهایی همه ظرفیت‌ها و آموزه‌های لازم را در دل خود دارد؛ ظرفیت‌هایی که نه تنها برای این جغرافیا، بلکه برای حرکت عظیم انقلاب، هدایت‌بخش بوده و در راه رسیدن به سعادت لازم است.

امیر خانزادیبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بندرعباس، سومین محفل از سومین سال حرکت «کاروان قرآنی انقلاب» صبح امروز، دوازدهم بهمن‌ماه بر روی عرشه ناوبندر جمهوری اسلامی ایران مکران، برگزار شد.

در ابتدا و پس از نواخته شدن سرود ملی، امیر دریادار دوم جلیل مقدم، فرمانده منطقه یکم‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی طی سخنانی گفت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت در راه اهل بیت(ع) و پوشیدن لباس مقدس سربازی امام زمان(عج) را نصیب ما کرد و ذکر امیری حسین و نعم‌الامیر را آرامش جان‌هایمان ساخت.

امیر مقدم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و خیر مقدم به کاروان قرآنیان بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) آمدند و اجرای قرآن، شکوه مذهب، تجدید بنای دین، عظمت مسلمین، حلول صوت شیعه و کتاب شهادت و تبلور عینی مکتب را برای ما به ارمغان آوردند.


گزارش تصویری کاروان قرآنی انقلاب در ناو جمهوری اسلامی


وی افزود: در این مکان، جا دارد از همه شهیدانی که جان خود را فدا کردند تا کشور عزیز زیر بار زور و ذلت نرود یاد کنیم. در این مکان و در این محفل باید از سرداران شهیدی همچون سپهبد شهید قرنی، سپهبد شهید علی صیادشیرازی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز یاد کنیم که باعث سرافرازی ایران اسلامی شدند. در پایان از تمامی دست‌اندرکاران این ‌محفل نورانی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

در ادامه این مراسم مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از آن در ساعت ۹:۳۳ و همزمان با سالروز ورود امام‌ خمینی(ره) به میهن اسلامی، صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش، و سوت ناوبندر جمهوری اسلامی ایران مکران، به صدا درآمد.


فیلم | تلاوت «غلام‌نژاد» در کاروان قرآنی انقلاب


به گزارش ایکنا در بخش دیگری از این محفل، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش به بیان سخنانی پرداخت و با تأکید بر این روزها و این لحظات که یادآور لحظات شیرین تلألو و ظهور انقلابی شکوهمند است، گفت: بخش نویدبخش این انقلاب این است که بعد از ۴۲ سال و به کوری چشم دشمنان این انقلاب، همچنان با استحکام به مسیر خود ادامه می‌دهد و این برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان امیدآفرین و نویدبخش است.

وی افزود: به روح همه شهدای انقلاب اسلامی که امروز یادآور خاطره آن شهیدان و همچنین به روح شهدای عرصه دفاع نیز درود می‌فرستم، عرصه‌ای که با تقدیم جنگی تمام عیار از سوی استکبار جهانی با هدف متوقف کردن انقلاب اسلامی شکل گرفت، اما شهدای ایران اسلامی و جوانان این مملکت حماسه‌ای را آفریدند که امتداد آن تا امروز، جاری است و ما رهروان همان راهی هستیم که آنها آغاز کردند. همچنین به روح شهدای مدافع حرم درود می‌فرستم، شهدایی که امتداد امیدبخش انقلاب اسلامی را به همه سرزمین‌ها و بلاد اسلامی در مجاور مرزها امتداد دادند.

شکل‌گیری وعده حق الهی در جغرافیای ایران اسلامی / ظرفیت‌‌هایی به نام قرآن، ولایت و شهادت

امیر خانزادی با تقدیم درود به روح شهدای راه سلامت گفت: این شهدا با رشادت و حماسه‌آفرینی کاری کردند که ایران اسلامی با وجود همه تحریم‌ها مقتدرانه بتواند حماسه دیگری خلق کند که نشان از وجود اقتدار در جنبه‌های مختلف در این کشور است.‌ یعنی امنیت سلامت جمهوری اسلامی ایران را در حالی که به بسیاری از قدرت‌های استکباری جهان که داعیه این موضوع را دارند، طعنه می‌زند. آنها که داعیه‌دار هستند، عقب ماندند و این ایران اسلامی است که طلایه‌دار حرکت نویدبخش امنیت سلامت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز، دوازدهم بهمن‌ماه، یادآور بازگشت شکوهمند و اقتدارآفرین امام راحل(ره) به کشور و روز تبلور اسلام و قرآن در جغرافیایی است که برای منطقه و جهان ارزش بسیار بالایی دارد. از لحظه‌ای که این‌ جغرافیا از دست استکبار خارج شده و در کانون درست خود یعنی اسلام قرار گرفته سیل دشمنی‌ها آغاز شده است‌‌. اگر به جغرافیای جهان نگاه کنیم خواهیم دید در جهان هیچ جغرافیایی باارزش‌تر و بااهمیت‌تر از جغرافیای ایران اسلامی وجود ندارد.

شکل‌گیری وعده حق الهی در جغرافیای ایران اسلامی / ظرفیت‌‌هایی به نام قرآن، ولایت و شهادت

امیر خانزادی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در کانون ظرفیت‌های بسیار بزرگی قرار گرفته است، بیان کرد: این ظرفیت‌ برای هر قدرتی که در این جغرافیا قرار بگیرد، اقتدار آفرین است. ظرفیت عظیم گذرگاهی، ظرفیت عظیم انرژی، ظرفیت عظیم دسترسی و دریاهای بسیار ارزشمندی که در مجاورت این جغرافیا قرار دارد، همه اقتدارآفرین است. وقتی به این ظرفیت‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم ایران اسلامی در مرکز کانون قدرت آفرین جهان قرار گرفته است. وقتی به جغرافیای جهان نگاه می‌کنیم، می‌بینیم ایران در مرکز جعرافیای‌ جهان قرار دارد. این‌ منطقه برخوردار از همه ظرفیت‌هایی هست که اگر قدرت حقی بر آن مستقر شود حتماً تاثیرگذاری جهانی خواهد داشت. وقتی انسان به سلسله حرکت اسلام در طول تاریخ نگاه می‌کند، متوجه می‌‌شود وعده حق الهی امروز در این جغرافیا در حال شکل گرفتن است.

وی به آیه مبارکه وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ اشاره و اظهار کرد: این وعده حق امروز در جغرافیای ایران اسلامی و در جایی که ظرفیت فراگیری برای هدایت جهانی وجود دارد، شکل گرفته است. انقلاب اسلامی که ۴۲ سال پیش ظهور و کار خود را آغاز کرد، در نهاد خود ظرفیت‌های عظیمی داشت؛ اگر‌ بخواهم آنها را برشمارم تعداد زیادی را می‌توان نام برد که تا به امروز باعث سر پا ماندن انقلاب شده است. ظرفیت‌های به حقی که موتور حرکت این انقلاب به سمت جلو بوده و حرکت به سر منزل مقصود شده است. آنهایی که این ظرفیت بزرگ و جای پای استکباری خود را از دست داده‌اند از همان روز اول متوجه شده‌اند که چه اتفاق بزرگی در این جغرافیا در حال شکل گرفتن است و آگاه هستند به اینکه این حرکت عظیم ظرفیت تاثیرگذاری جهانی دارد و امروز شاهد نشانه‌های امتداد این حرکت امیدآفرین به جغرافیا‌های مختلف جهان هستیم.

امیر دریادار خانزادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این‌ محفل به برخی از ظرفیت‌های مهم انقلاب اشاره کرد و افزود: ولایت، یکی از برجسته‌ترین ظرفیت‌‌هایی است که انقلاب اسلامی را از همه انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند. نقطه امیدآفرین، وحدت‌بخش و بصیرت‌زایی است که توانایی هدایت این حرکت عظیم برای رسیدن به سر منزل مقصود دارد. ظرفیتی که متصل به چشمه نورانی قرآن و آموزه‌های اسلامی است.

وی افزود: نکته برجسته دیگری که اسلام در بطن خود دارد و هر روز توسعه و تقویت پیدا می‌کند، قرآن کریم است.‌ قرآن کریم به تنهایی همه ظرفیت‌ها و آموزه‌های لازم را در دل خود دارد. ظرفیت‌هایی که نه تنها برای این جغرافیا بلکه برای این حرکت عظیم هدایت‌بخش در راه رسیدن به سعادت لازم است. ظرفیت مهم دیگری که بستر انقلاب تبلور پیدا می‌کند، شهادت است، ما همواره در نمازهای یومیه دست خود را به سمت خداوند متعال بلند می‌کنیم و از او می‌خواهیم ما را به راه راست هدایت کند. وقتی در قرآن به سراغ آیاتی که هدایت انسان به راه راست را بشارت می‌دهد، می رویم به آموزه مهم شهادت برخورد می‌کنیم که خداوند فرموده است «أُولٰئِكَ هُمُ المُهتَدونَ» اینها هدایت‌شدگان هستند. در مسیر تحقق و استقرار اسلام در دنیا وقتی حرکت بشارت‌آفرین متعددی را نگاه می‌کنیم‌ در سرلوحه آنها موضوع شهادت با حرکت امام حسین(ع) در کربلا تجلی پیدا می‌کند. اگر به دنبال صراط‌ المستقیم هستیم خط سرخ شهادت بزرگ‌ترین آموزه‌ای است که ما را به آن سمت هدایت می‌کند.

خانزادی در ادامه بیان کرد: این ظرفیت‌ها باعث شده تا در طی ۴۲ سال نه تنها دشمن هیچ موفقیتی پیدا نکند، بلکه نشانه‌های فروپاشی هیمنه دروغین آنها پیداست‌ و در همین روزهای اخیر شاهد یک فروپاشی بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به اینکه گام‌ اول انقلاب، گام تثبیت بود، گفت: در کنار این تثبیت، ساخت درونی و انباشت ظرفیت‌ها دنبال شد امروز در گام دوم انقلاب شاهد این هستیم که گام تمدن‌سازی آغاز شده و گام الهام‌بخشی جهانی با قدرت در حال پیشروی است. اینها ظرفیت‌های بزرگی است که به برکت انقلاب اتفاق افتاده است و ان‌شاالله در آینده بسیار نزدیک مرجعیت عظیمی از این کانون وحدت‌آفرین در جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی و تمدنی در دنیا شکل خواهد گرفت. امروز اقتداری که در عرصه‌های مختلف به وجود آمده، تلنگری ایجاد کرده است که برای همه ملت‌های جهان الهام‌بخش و آموزنده است.

احمدی وفا

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این محفل قرآنی حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و پس از آن از خانواده چهار شهید استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.‌


فیلم | تلاوت «احمدی وفا» در ناو بندر مکران


پایان‌بخش این محفل اجرای دو قطعه در وصف انقلاب اسلامی و پیامبر اکرم(ص) از سوی گروه تواشیح نور تهران بود. این گروه در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن حائز رتبه نخست شده است.‌

پس از پایان اولین‌ محفل کاروان قرآنی انقلاب در عرشه ناوبندر جمهوری اسلامی ایران مکران، اعضای این کاروان به بازدید از بخش‌های مختلف این ناو پرداختند.

گزارش از تیمور کاکایی

انتهای پیام
captcha