کشف جسد 400 قربانی داعش در گور دسته جمعی در شمال عراق
کد خبر: 3951176
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲

 کشف جسد 400 قربانی داعش در گور دسته جمعی در شمال عراق

پلیس استان نینوای عراق اعلام کرد که یک گور دسته‌جمعی حاوی اجساد حدود چهارصد نفر از قربانیان تروریست‌های داعش را در نزدیکی موصل کشف کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از سومریه نیوز، پس از گذشت بیش از سه سال از آزادی شهر موصل از چنگ تروریست‌های داعش، نیروهای عراقی به تازگی یک گور دسته‌جمعی متعلق به شیعیان را در روستای «حمیدات» واقع در غرب موصل کشف کرده‌اند. 
 
فرماندهی پلیس استان نینوا در شمال غرب عراق امروز (یک‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک گور دسته جمعی حاوی اجساد ۴۰۰ تن از قربانیان گروهک تروریستی داعش در شمال این استان کشف شده است.

در بیانیه پلیس نینوا آمده است که این گور بزرگ در داخل روستای شیعه‌نشین حمیدات در شهرستان مرزی «تلعفر» در 60 کیلومتری غرب موصل کشف شده است. این دومین گور از این نوع است که ظرف ماه‌های اخیر کشف می‌شود. تابستان امسال یک گور دسته‌جمعی دیگر در همین روستا کشف شد.
 
این در حالی است که چند روز پیش نیز دولت عراق تلاش های خود برای تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات و مدارک در باره گورهای دسته‌جمعی معروف «الخسفه» و «علو عنتر» در استان نینوا را آغاز کرده بدون آن که زمان مشخصی برای گشودن این دو گور دسته جمعی و بیرون آوردن اجساد قربانیان داعش از آنها را تعیین کند.
 
انتهای پیام
captcha