عالمان و نخبگان جهان اسلام نقشه راهی نوین برای وحدت مسلمانان ارائه دهند
کد خبر: 3951336
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
مولوی فاضل حسینی:

عالمان و نخبگان جهان اسلام نقشه راهی نوین برای وحدت مسلمانان ارائه دهند

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: عالمان و صاحب‌نظران عرصه وحدت و تقریب نقشه راهی نوین و متناسب با جهان کنونی در راستای وحدت و تقویت روحیه مقاومت مسلمانان تدوین کنند تا امت اسلامی به فضل الهی از مسیر خود گمراه نشود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری تقریب، مولوی «سید ابراهیم فاضل حسینی» عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و از علمای برجسته اهل سنت خراسان پیرامون لزوم وحدت و هم‌افزایی جمعی مسلمانان اظهار داشت: در عصر حاضر امت اسلامی نیازمند تفکر و برنامه ریزی‌های نوین است، عالمان، متفکران و نخبگان جهان اسلام گردهم آیند و نقشه راهی نوین در راستای وحدت و تقویت روحیه مقاومت مسلمانان ارائه دهند.
 
وی افزود: اتحادیه‌ها، نهادها و ارگان‌های تقریبی باید ید واحده تشکیل دهند و گروه‌های تقریب نهاد و کسانی که به هر نحو و شکلی در این مسیر گام برداشته‌اند حمایت کرده و مسیر را برای آنان هموار سازند.
 
مولوی فاضل حسینی عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم امت اسلامی را به میانه‌روی و دوری از جنگ و خونریزی و اختلاف دعوت کرده است، استکبار جهانی با هدف اختلاف و تفرقه، گروه‌های افراطی و تکفیری را راه اندازی کرده است و به همین جهت افراط و تفریط از سوی اسلام نهی شده است زیرا سبب جنگ و جدال خواهد شد.
 
وی ادامه داد: دشمن به دنبال از بین بردن اهداف موثر در جهان اسلام است و در این راه سعی دارد با تبلیغ و ترفندهای مختلف امت اسلامی را از اعتقادات خود دور سازد تا بتواند ضربه سختی به پیکره اسلام وارد کند.
 
وی در پایان تاکید کرد: دشمنان اسلام از امکانات و وسایل گوناگونی برای ایجاد تفرقه و تشتت میان امت اسلامی استفاده می‌کنند؛ علما و اندیشمندان جهان اسلام باید هوشیار بوده و فریب ظواهری که با انواع و اقسام وسایل و امکانات مورد تبلیغ و اشاعه قرار می‌گیرد را نخورند.
انتهای پیام
captcha