موقوفه 40 ساله در داورزن رفع تصرف شد
کد خبر: 3951385
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

موقوفه 40 ساله در داورزن رفع تصرف شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن بیان کرد: با پیگیری‌های مداوم این اداره موقوفه «سکینه بیگم کلاته مزینانی» واقع در روستای کلاته مزینان به ارزش بیش از 700 میلیون ریال رفع تصرف شد.

حجت‌الاسلام خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن، 13 بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، بیان کرد: با پیگیری‌های مداوم این اداره موقوفه «سکینه بیگم کلاته مزینانی» واقع در روستای کلاته مزینان به ارزش بیش از 700 میلیون ریال رفع تصرف شد.

وی تصریح کرد: این موقوفه شامل یک ساعت آب و اراضی کشاورزی است که با نیت برپایی مراسم شب عرفه در روستای کلاته مزینان وقف شده است.

خانی گفت: با پیگیری‌های مداوم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و معتمدین محلی حکم تخلیه فوری موقوفه صادر و موقوفه پس از 30 سال تصرف به وقفیت بازگشت.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن در ادامه اظهار کرد: دیوارکشی اراضی وقفی در سطح شهر و روستا با هدف حفظ و حراست از اراضی موقوفه، تثبیت مالکیت جهت اخذ سند موقوفه، ایجاد اشتغال و رونق تولید با استفاده از ظرفیت موقوفات و تبلیغ فرهنگ وقف انجام شد.

 خانی افزود: طی یک سال گذشته دیوارکشی حدود هزار مترمربع از اراضی وقفی با هزینه یک میلیارد ریال از محل درآمد خود موقوفات صورت گرفت که برای چهار نفر به‌صورت مستقیم و برای شش نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن در ادامه گفت: در سال جاری با توجه به سال جهش تولید ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی در موقوفه آل احمد شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 10 هکتار از این موقوفه زیر کشت قرار داشت، بیان کرد: در سال جاری و با کشت 35 هکتار اراضی به‌صورت مستقیم و دائم برای دو نفر و برای چهار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha