راز شهادت سردار سلیمانی در پایه‌ریزی آینده کشور و گام دوم انقلاب
کد خبر: 3951776
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
محسن رضایی بیان کرد:

راز شهادت سردار سلیمانی در پایه‌ریزی آینده کشور و گام دوم انقلاب

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهادت قاسم سلیمانی در ماه‌های اولیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای یک حکمت و راز است، گفت: چند ماه پس از بیانیه گام دوم انقلاب، آینده کشور یک پرچم و شهید می‌خواست؛ لذا قرعه به نام شهید سلیمانی زده شد. وی در دفاع مقدس و در جبهه مقاومت یک اثر و در ساختن گام دوم دارای اثری است که این اثر دوم از بخش اول هم بیشتر است.

محسن رضایی

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی با موضوع مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن‌ساز» امروز چهارشنبه، 15 بهمن‌ماه، با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری از سوی دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.
 
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر علمی این همایش، به ارائه سخنرانی پرداخت و گفت: میلاد حضرت زهرا(س) مادر همه پاسداران انقلاب اسلامی و فرارسیدن دهه فجر انقلاب را بر همه مجاهدان ایران و جهان اسلام تبریک عرض می‌کنم. لازم است از همه پژوهشگرانی که با عشق و علاقه قلم به دست گرفته و درباره این قهرمان ملی و جهانی نظریات خود را به رشته تحریر درآوردند و داوران محترم صمیمانه تشکر می‌کنم.
 
وی ادامه داد: شهادت برادر عزیزم قاسم سلیمانی در ماه‌های اولیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای یک حکمت و راز و رمز خاصی است. توجه به این راز در پایه‌ریزی آینده کشور و گام دوم انقلاب بسیار مؤثر است. بنده این حکمت را به شهادت شهید مطهری در ماه‌های اول انقلاب تشبیه می‌کنم. در آن ماه‌های اول، تروریست‌های فرقان دست به جنایاتی زدند که اولین نتیجه این رویارویی فکری و فلسفی، شهادت شهید مطهری بود. در دهه‌های بعدی هم دیدیم که بیشتر مبارزاتی که نیروهای انقلاب بر عهده گرفتند در مقابل انحرافاتی همانند منافقین، مجاهدین خلق، جبهه آزادی و نظریات مارکسیستی بود که می‌خواستند مسیر انقلاب را در راستای تفکران خود رقم بزنند. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این دیدگاه‌ها و گروه‌ها، می‌خواستند انقلاب را از مسیر واقعی خارج کنند. در اینجا نیز یک شهید و پرچمی لازم بود تا برافراشته شود و جوانان به سمت وی بروند. وقتی حضرت امام خمینی(ره) صحبت می‌کنند مصداق صحبت‌های امام(ره) را در یک فرد ببینید. امام(ره) نیز فرمودند آثار شهید مطهری بی کم‌وکاست درست است و مورد مطالعه قرار دهید. 
 
وی بیان کرد: چند ماه پس از بیانیه گام دوم انقلاب، آینده کشور یک پرچم و شهید می‌خواست؛ لذا قرعه به نام شهید سلیمانی زده شد. معتقدم شهید قاسم سلیمانی گذشته و آینده‌ای دارد. وی در دفاع مقدس و در جبهه مقاومت یک اثر و در ساختن گام دوم دارای اثری است که این اثر دوم از بخش اول هم بیشتر است. به همین دلیل است که در دانشگاه امام حسین(ع) به این نتیجه رسیدیم تا این موضوع را جدی بگیریم و تنها به مباحث کلی، تفصیلی و شعاری نپردازیم، بلکه این شخصیت را به درستی معرفی کنیم.
 

شهید سلیمانی؛ چراغ راه جوانان در گام دوم

 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: رفتار، افکار، جهاد و اندیشه‌ها و نظریات سیاسی قاسم سلیمانی و سیر و سلوک با پدر و مادر، همرزمان، مردم، و نوجوان و خانواده شهدا، همگی بسیار اهمیت دارند و لازم است مورد توجه ما قرار بگیرند. باید بتوانیم این شهید و شهادت را تبدیل به چراغ راهنمایی برای جوانان گام دوم انقلابی کنیم. 
 
وی افزود: مکتب برادر ما از چند اصل برخوردار است که اولین مورد آن ولایت‌پذیری است. تفسیر شهید قاسم سلیمانی از ولایت، ناب‌ترین تفسیر از همه سیاستمدارانی است که تاکنون آمده‌اند و رفته‌اند. این تفسیر، هم در وصیت‌نامه و هم در رفتار خود وی وجود دارد. در مسئله ولایت، خود مقام معظم رهبری می‌فرمایند که به معنای پیوستگی، یکی شدن و متحد بودن است و بنده از همه به ویژه نیروهای انقلاب خواهش می‌کنم، سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در این مورد را با دقت گوش دهند.
 
رضایی تصریح کرد: وی این‌گونه بود که هم با رهبری و هم مرتبطین ایشان در ارتباط بودند. در برخی از مکاتب مدیریتی، همراه‌سازی با تحکُم ایجاد می‌شود، اما همراه‌سازی با ولایت ناشی از اعتقاد، عقلانیت و عاطفه است. اگر چنین ریسمان بزرگی در جامعه به وجود بیاید هیچ قدرتی نمی‌تواند این عناصر متمرکز را پراکنده کند و مانعی هم برای پیشرفت وجود نخواهد داشت. این یک اصل مهم در مکتب شهید سلیمانی است.
 
وی با بیان اینکه اصل دوم مردمی بودن است، گفت: ایشان در عراق، سوریه و لبنان با مردم خود آنجا قیام می‌کرد. آمریکا و کشورهای دیگر وقتی می‌خواهند در کشوری دیگر کاری انجام دهند نیروهای خود را گسیل می‌کنند و مثلاً برای حمله به صدام پانصد هزار نیرو به منطقه آوردند. در بسیاری از مکاتب سیاسی نیز حزبی ایجاد می‌کنند که عمدتاً شخصی است، اما عنصر مردم را فقط انقلاب اسلامی به میدان آورده و به همین علت است که بعضاً افراد گمنام تبدیل به چهره‌ای ملی می‌شوند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: موضوع سومی که در مکتب قاسم سلیمانی وجود دارد، خلاقیت و نوآوری است؛ یعنی در کنار توکل و ایمان الهی که از ولایت سرچشمه می‌گرفت و در کنار اعتقاد به ذات پروردگار، آدم خلاق و نوآوری بود. وی در تمام عملیات‌هایی که در کنار ایشان بودیم خلاقیت و ابتکار داشتند. در مدیریت جهادی گفته می‌شود که یک مجاهد پشت هیچ مانعی متوقف نمی‌شود. مدیریت جهادی قاسم سلیمانی نیز همین بود. اگر به یک منطقه حمله می‌کرد و پیش نمی‌رفت از مسیر دیگری و با فکر و خلاقیت و نوآوری وارد می‌شد.
 
وی تأکید کرد: اگر قرار است مکتب قاسم سلیمانی در پایه‌ریزی گام دوم انقلاب به کار گرفته شود باید وضعیت کنونی خود را با این مکتب بسنجیم و گام‌هایی که قرار است در آینده بر داریم را بر این اساس ساماندهی کنیم. مقام معظم رهبری دائماً ما را راهنمایی می‌کند و مکتبی به نام شهید سلیمانی نیز همانند چراغ راهنمای صحبت‌ها و هدایت‌های رهبری است. اگر جوانی می‌خواهد ببیند که چگونه باید حرف رهبری را اجرایی کند باید به این چراغ راه نگاه کرده و عمل دقیق به تأکیدات ولایت فقیه داشته باشد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید دانست دهه پنجم انقلاب شبیه دهه اول انقلاب و دهه‌ای بسیار سرنوشت‌ساز است. لازم بود حتماً خونی داده شود؛ چراکه حضرت امام(ره) نیز فرمود که این انقلاب پیروزی خون بر شمشیر بود و ان‌شاءالله خون شهید قاسم سلیمانی نیز به نتیجه خواهد رسید و آینده بسیار خوبی خواهیم داشت.
 
وی در پایان گفت: لازم است به دو نکته‌ای اشاره کنم که پژوهشگران می‌توانند روی آن کار کنند؛ اول اینکه میراثی تاکنون به دست ما رسیده و کارهای خوبی نیز انجام شده، اما در زمینه‌های فرهنگی و اجرایی دارای نواقصی هستیم؛ لذا باید بررسی کنیم که مشکلات اجرایی، عملیاتی و معنوی جامعه چگونه برطرف خواهند شد. نکته دوم این است که در مسئله تحریم‌ها، جهش در تولید و امثالهم باید چگونه عمل کنیم و با قاب شخصیت شهید سلیمانی چگونه آینده را ببینیم و از مشکلات عبور کنیم.
انتهای پیام
captcha