استقبال از نقاشی هنرمندانه جوان مراکشی روی دانه برنج
کد خبر: 3951956
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

استقبال از نقاشی هنرمندانه جوان مراکشی روی دانه برنج

به تصویر کشیدن هنرمندانه کعبه بر روی یک دانه برنج از سوی یک جوان مراکشی با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الاخباریه، فؤاد کبدانی؛ هنرمند مینیاتورکار مراکشی تصویر کعبه را روی یک دانه برنج نقاشی کرده است.
 
این هنرمند 30 ساله درباره اثرش گفت: من قبلا روی دانه عدسی به همین اندازه نقاشی کردم و صادقانه بگویم این نقاشی برای خودم یک چالش بود.

کبدانی افزود: در اجرای ایده‌های مختلفی که به ذهنم خطور می‌کند تلاش دارم متفاوت و موفق باشم اما این بار کعبه را انتخاب کردم چون واقعا سزاوار نقاشی است؛ بنابراین می‌خواستم از استعداد خود در امری ارزشمند استفاده کنم. 

کبدانی که نقاش و مجسمه‌ساز است و هنر مینیاتور را از سخت‌ترین هنرها در جهان می‌داند؛ در ادامه گفت: هر کاری تلاش خاص خود را نیاز دارد؛ رشته مینیاتور یکی از سخت‌ترین هنرهای جهان است؛ زیرا هر چقدر تجهیزاتتان پیشرفته باشد اگر صبر و استعداد زیادی نداشته باشید نمی‌توانید چنین کارهایی را انجام دهید. 

وی در مورد سبک کار خود افزود: من هرگز از میکروسکوپ استفاده نکردم اما از یک ذره‌بین با کیفیت بالا و یک برس رنگ‌آمیزی در اندازه‌ نیم میلی‌متر استفاده می‌کنم که همه از ابزارهای گران قیمت هستند.

کبدانی از داشتن صبر و خونسردی فوق العاده‌ در این سبک نقاشی گفت و تأکید کرد: من از کودکی این هنر را انجام می‌دادم. چیزهای زیبا و عجیبی می‌ساختم که باعث جلب نظر معلمان و خانواده‌ام می‌شد. 

تصویر کعبه که او روی دانه برنج کشیده است با استقبال کاربران توئیتر و فیسبوک مواجه شده است. 
انتهای پیام
captcha