آمادگی مساجد الجزایر برای بازگشایی پیش از آغاز ماه رمضان
کد خبر: 3952010
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

آمادگی مساجد الجزایر برای بازگشایی پیش از آغاز ماه رمضان

وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر اعلام کرد که تعدادی از مساجد این کشور که به دلیل شیوع بیماری کرونا بسته شده بودند، آمادگی دارند پیش از ماه مبارک رمضان بازگشایی شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الشروق، وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر گزارشی از وضعیت مساجد این کشور و آمادگی آنها برای بازگشایی پیش از ماه مبارک رمضان به دولت ارائه کرد.
 
گزارش این وزارتخانه مربوط به 3500 مسجد از کل 18 هزار مسجدی است که در سراسر این کشور به دلیل شرایط شیوع کرونا بسته شده‌اند و برگزاری نمازهای جماعت در آنها همچنان در حالت تعلیق است.
 
وزارت اوقاف الجزایر تأکید کرد که پیشنهاد بازگشایی مساجد به دولت، به دلیل کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور و نتایج مثبت اجرای طرح قرنطینه ارائه شده است، علاوه بر آن، گزارش‌های رسیده از استان‌هایی که مساجد آنها قرار است بازگشایی شوند، نشان می‌دهد که در هفته‌های اخیر هیچ مورد ابتلا به کرونا در این استان‌ها به ثبت نرسیده است.
 
گزارش این وزارتخانه در خصوص وضعیت مسجد جامع الجزایر نیز می‌افزاید: پس از ثبت روزانه هزار مورد ابتلا به کرونا در الجزایر، تصمیم گرفته شد که مسجد جامع این کشور تعطیل شود اما بازگشایی آن تا صدور حکم قانونی به تعویق خواهد افتاد.
 
شایان ذکر است، ائمه جماعات مساجد الجزایر پیش‌تر از مقامات دولت خواسته بودند که تمام مساجد پس از کاهش تعداد ابتلا به بیماری کرونا و شروع تزریق واکسن به عموم مردم این کشور بازگشایی شوند.
 
انتهای پیام
captcha