درگذشت «احمد مصطفی کامل» کارشناس برجسته قرائات قرآنی در مصر
کد خبر: 3952219
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

درگذشت «احمد مصطفی کامل» کارشناس برجسته قرائات قرآنی در مصر

احمد مصطفی کامل، یکی از کارشناسان و علمای برجسته علم قرائات و مقامات قرآنی در مصر، در سن 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، مراسم تشییع پیکر این اندیشمند برجسته قرآنی مصر ظهر امروز، 17 بهمن‌ماه، پس از نماز جمعه از مسجد «الرحمن الرحیم» شهر قاهره آغاز شد و پیکر وی برای تدفین به قبرستان خانوادگی آن‌ها در «باب النصر» منتقل شد.

در مراسم تشییع پیکر این کارشناس برجسته قرائات قرآنی مصر، شمار زیادی از قاریان، شخصیت‌های دینی، دوستداران، نزدیکان وی از جمله یاسر الشرقاوی، از قراء برجسته مصر و از شاگردان احمد مصطفی کامل حضور داشتند.

عبدالفتاح طاروطی، از قاریان و کارشناسان برجسته صوت و مقامات قرآنی و یاسر الشرقاوی با انتشار مطالبی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی درگذشت این عالم برجسته مقامات و قرائات قرآنی را تسلیت گفتند.

شیخ احمد مصطفی کامل از دوستداران شیخ مصطفی اسماعیل، از مشاهیر قرائت مصر بود به‌طوری که 2200 فایل صوتی ضبط شده این قاری مصری و همچنین، نوارهای کاست‌ زیادی از تلاوت او را در اختیار داشت.

وی شاگردان بسیار زیادی را حوزه علم مقامات قرآنی تریبت کرد که مصطفی ابوزید، محمود الطوخی، یاسر الشرقاوی از مهم‌ترین آن‌ها هستند، علاوه بر این شاگردان زیادی از کشورهای مراکش، الجزایر، مالزی، اندونزی، ترکیه و اتریش از این استاد بزرگ کسب فیض کردند.

همچنین، بسیاری از اساتید حوزه علم مقامات و قرائات قرآنی در عربستان از محضر استاد احمد مصطفی کامل بهره برده‌اند.

انتهای پیام
captcha