آغاز رقابت‌های بخش بانوان جشنواره ملی قرآن دانشجویان
کد خبر: 3952290
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

آغاز رقابت‌های بخش بانوان جشنواره ملی قرآن دانشجویان

رقابت‌های رشته حفظ در بخش بانوان سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از صبح امروز آغاز شده و تا 21 بهمن‌ماه ادامه داد.

آغاز رقابت‌های بخش بانوان جشنواره ملی قرآن دانشجویان

به گزارش ایکنا، سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از صبح امروز در رشته حفظ و در گروه بانوان آغاز شده و تا 21 بهمن‌ماه ادامه دارد. این مرحله از مسابقات به صورت ویدئوکنفرانسی و به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شهید احدی برگزار می‌شود.

در اولین روز، شرکت‌کنندگان در رشته حفظ پنج جزء رقابت می‌کنند. در ادامه و در روزهای 19 تا 21 بهمن نیز به ترتیب رقابت‌ها در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن پیگیری می‌شود.

در هر رشته از مسابقات بخش حفظ، 19 شرکت‌کننده از دستگاه‌های مختلف دانشگاهی حضور دارند و نفرات برتر این بخش به عنوان برگزیدگان سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مراسم اختتامیه که اوایل اسفندماه برگزار می‌شود، تجلیل می‌شوند.

در بخش حفظ گروه بانوان، مجموعاً شش داور حضور دارند. زهرا صریحی‌نژاد در بخش حسن حفظ، مرضیه دیانی در بخش تجوید، هاجر حیدری در بخش وقف و ابتدا، نسرین ستاری در بخش صوت و سمانه کوچکی در بخش لحن در گروه داوری حضور دارند. همچنین غصون مسلمی به عنوان ناظر ستاد عالی مسابقات معرفی شده است.

این مسابقات هر روز در دو نوبت صبح از ساعت 8 تا 12 و بعدازظهر از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود. در این مسابقات دانشجویانی از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم حضور دارند.

همچنین مسابقات رشته حفظ بخش آقایان نیز هفته گذشته و در تاریخ‌های 12 تا 15 بهمن‌ماه برپا شد. مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز از 20 تا 30 بهمن پیگیری می‌شود.

مسابقات این رشته به صورت داوری فایل‌های ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

مرحله فینال سوم و چهارم اسفندماه برپا خواهد شد.

یادآور می شود جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان تا دوره 24 به همت جهاد دانشگاهی برگزار می شد اما از آن دوره به بعد میزبانی جشنواره به صورت چرخشی بر عهده دستگاه های دانشگاهی مختلف قرار داده شد.

نفرات برتر این مسابقات در رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم به مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان که هر دو سال یک بار به همت جهاد دانشگاهی برگزار می شود راه خواهند یافت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha