ادامه جشنواره ملی قرآن دانشجویان با برگزاری رقابت‌ها در رشته حفظ
کد خبر: 3951468
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

ادامه جشنواره ملی قرآن دانشجویان با برگزاری رقابت‌ها در رشته حفظ

سومین روز از سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از 12 بهمن‌ماه در بخش آقایان آغاز شده و در این بخش تا 15 بهمن‌ماه ادامه دارد. همچنین از 18 بهمن‌ماه مسابقات رشته حفظ بانوان آغاز می‌شود.

ادامه جشنواره ملی قرآن دانشجویان با برگزاری رقابت‌ها در رشته حفظ + اسامی داوران

به گزارش ایکنا، سی‌وپنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در رشته حفظ قرآن از مجموعه رشته‌های بخش آوایی از 12 بهمن‌ماه آغاز شده و تا پانزدهم این ماه ادامه دارد. طی روزهای گذشته رقابت‌ در رشته‌های حفظ پنج جزء و حفظ 10 جزء قرآن کریم برگزار شده است.

در روز سه‌‌شنبه، 14 بهمن‌ماه که سومین روز مسابقات است رقابت رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم برگزار خواهد شد و در ادامه در روز 15 بهمن‌ماه نیز شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل قرآن به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. همچنین براساس برنامه اعلام شده از ساعت ۸ تا ۱۲ نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی به رقابت خواهند پرداخت و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۳ تا ۱۷ نیز نمایندگان دانشگاه‌های پیام نور، علمی ـ کاربردی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگیان و علوم و معارف قرآن کریم رقابت دارند.

رقابت‌های رشته‌های حفظ به صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط زنده شرکت‌کننده با هیئت داوران برگزار می‌شود، در این بخش از مسابقات در هر رشته 19 نفر از دستگاه‌های دانشگاهی حضور دارند.

در رشته حفظ بخش آقایان پنج نفر از داوران مسابقات بین‌المللی قرآن حضور دارند که شامل امیر آقایی در بخش حسن حفظ، محمد خواجوی در بخش وقف و ابتدا،‌ علی‌اکبر حشمتی در بخش تجوید، حسن ربیعیان در بخش صوت و علی‌اکبر ملکشاهی در بخش لحن است. رقابت‌های بخش آقایان در رشته حفظ تا 15 بهمن‌ماه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش رقابت‌های رشته حفظ در بخش بانوان نیز طی روزهای 18 تا 21 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، در روز 18 بهمن‌ رقابت‌ها در رشته حفظ پنج جزء، در روز 19 بهمن‌ماه در رشته حفظ 10 جزء، روز 20 بهمن‌ماه در رشته حفظ 20 جزء و 21 بهمن در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

در بخش بانوان نیز زهرا صریحی‌نژاد در بخش صحت حفظ، سمانه کوچکی در بخش لحن، مرضیه دیانی در بخش تجوید، هاجر حیدری در بخش وقف و ابتدا و نسرین ستاری در بخش صوت به عنوان داوران این مسابقات معرفی شده‌اند.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز در دو بخش بانوان و آقایان طی روزهای 20 تا 30 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها از قبل تلاوت‌های خود را ضبط و دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند. این فایل‌ها در تاریخ اعلام شده داوری می‌شود و در ادامه تعدادی از این شرکت‌کنندگان به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند.

مرحله فینال مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و دعاخوانی در گروه آقایان و بانوان به ترتیب در روزهای سوم و چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

اختتامیه این مسابقات نیز اسفندماه برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha