«عبدالستار قاسم» عمری را در راه تبیین عالمانه مقاومت فلسطین سپری کرد
کد خبر: 3952420
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

«عبدالستار قاسم» عمری را در راه تبیین عالمانه مقاومت فلسطین سپری کرد

جمعیت دفاع از ملت فلسطین با صدور پیامی درگذشت «عبدالستار قاسم» فرهیخته فلسطینی را تسلیت گفت و تأکید کرد: وی از زمره اندیشمندانی بود که عمری را در راه دفاع علمی از حقوق تضییع شده ملت فلسطین و تبیین عالمانه مقاومت ملت فلسطین سپری کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، این جمعیت با صدور پیامی درگذشت «عبدالستار قاسم» فرهیخته فلسطینی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:


إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

مرحوم استاد عبدالستار القاسم اندیشمندی برجسته و مخالف هرگونه سازش با دشمن صهیونیستی از جمله توافق‌نامه اوسلو بود. وی از زمره اندیشمندانی بود که عمری را در دفاع علمی از حقوق تضییع شده ملت فلسطین و تبیین عالمانه مقاومت ملت فلسطین سپری کرد. همچنین مرحوم در باب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران کتابی را با نام سقوط شاهنشاه نوشته است.

جمعیت دفاع از ملت فلسطین درگذشت این دانشمند بزرگ را به ملت مظلوم و مقاوم فلسطین تسلیت عرض کرده و برای ان مرحوم غفران الهی را مسئلت دارد.

 «عبدالستار قاسم» استاد علوم سیاسی و از شخصیت‌های برجسته آکادمیک فلسطین هفته گذشته در اثر شدت درگیری به ویروس کرونا در 73 سالگی درگذشت.

وی چند روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت. عبدالستار قاسم در چند دهه اخیر به عنوان شخصیتی متفکر و فرهیخته شناخته می‌شد که در زمینه فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی نظرات بسیار مهمی داشت.

وی متولد شهرک دیرالغصون در منطقه طولکرم کرانه باختری بود. عبدالستار قاسم که از مخالفان توافق اسلو و روند سازش با صهیونیست‌ها بود تا پایان عمرش به عنوان استاد علوم سیاسی و مطالعات فلسطین در دانشگاه ملی النجاح فلسطین (در نابلس) تدریس می‌کرد.

انتهای پیام
captcha