سرقت اموال مهد قرآن بم / تکاپوی ۱۶ساله برای احداث ساختمان
کد خبر: 3952807
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

سرقت اموال مهد قرآن بم / تکاپوی ۱۶ساله برای احداث ساختمان

مدیر مهد قرآن شهرستان بم که از بی‌مهری‌ مسئولان به این مؤسسه گلایه‌مند است، به گوشه‌ای از اتفاقاتی که طی 16 سال برای این مجموعه افتاده، اشاره می‌کند.

عقیل عارفی، مدیر مهد قرآن شهرستان بم، در گفت‌وگو با ایکنا، به مشکلات این روزهای مؤسسه اشاره و از سرقت اموال مؤسسه خبر داد و گفت: چند روز پیش بخشی از اموال مهد قرآن بم شامل کابل‌های برق، پنکه سقفی، اموال اداری، وسایل ورزشی، که جایزه قرآن‌آموزان بود و ... به سرقت رفت.

وی افزود: این مؤسسه نیاز مبرمی به کمک خیران جهت مکان دارد یا اینکه کمک شود تا زمینی که قبلاً از شورای شهر به مؤسسه واگذر شده، حصارکشی و ساخته شود تا مؤسسه از بلاتکلیفی درآید.

مدیر مؤسسه مهد قرآن بم ادامه داد: این مؤسسه که از سال 1380 تأسیس شده، قبلاً زمینی بوده که به مدت 14 سال در اختیارمان بود و بعد از مدتی یکی از ورثه، حق خود را درخواست کرد و با مشکل مواجه شدیم. هم‌اکنون زمینی که شهرداری و شورای شهر دوره دوم در سال 83 به مؤسسه اهدا واگذار کرده‌اند در اختیارمان هست که در شهرک امام خمینی(ره) واقع است، اما متأسفانه اعتبار و هزینه برای ساخت آن نداریم و نمی‌توانیم نسبت به حصارکشی یا استقرار ساختمان پیش‌ساخته در آن اقدام کنیم.

عارفی عنوان کرد: از سال 80 فعالیت‌هایمان مسجدمحور و داخل کلاس‌های مدارس بود تا زمانی که زلزله بم اتفاق افتاد و ساختار و امکانات و تجهیزاتمان به‌طور کلی از بین رفت. مجدد فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان را احیا کردیم و در حد توانمان نگذاشتیم که فعالیت‌های مهد قرآن تعطیل شود، کلاس‌های آموزشی، مراسم مناسبت‌ها و محافل انس با قرآن را برگزار کردیم.

وی گفت: مشکل حال حاضرمان نبود امکانات و منابعی است که برای ساخت و ساز مجموعه نیاز داریم، افرادی که با مجموعه ما کار می‌کنند، هیچ درآمدی از مهد قرآن ندارند، اگر افراد خیر و مسئولان بتوانند کمک کنند این زمین احیا شود و ساخت‌وساز آن انجام شود، بسیار خوب است. فعالیت‌هایمان مسجدمحور و یا داخل مدارس است، مکان مستقلی برای خودمان نداریم، یک مجموعه پیش ساخته که از زمان زلزله داشتم را به عنوان دفتر اداری در اختیار مهد قرآن قرار داده‌ام. قرارداد واگذاری زمین نیز به ما با امضای شهردار داده شده و مشکلی ندارد.

وی بیان کرد: بارها و بارها در طول این مدت با ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... مکاتبه کرده‌ایم اما هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم. اقوام و خویشان صدقات خود را در حد محدودی برای کلاس‌ها و مراسم هزینه می‌کنند و برنامه‌هایمان اجرا می‌شود، مابقی مبالغ نیز از طرف اینجانب هزینه می‌شود.

مدیر مهد قرآن بم با بیان اینکه در دو مرحله از رادیو قرآن روند فعالیت‌های این مؤسسه تشریح شد تا بتوانیم با همیاری نهادها خدمات خوبی به جامعه قرآنی ارائه بدهیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

انتهای پیام
captcha