شکایت خانواده‌های مسلمانان سریلانکا به سازمان ملل
کد خبر: 3953194
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

شکایت خانواده‌های مسلمانان سریلانکا به سازمان ملل

شورای مسلمانان بریتانیا شکایت خانواده‌های مسلمان سریلانکایی در مورد ممانعت دولت این کشور از دفن اموات کرونایی را به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، گروهی از خانواده‌های مسلمان، شکایت خود را در مورد سیاست سوزاندن اجباری اجساد مبتلایان به کرونا در سریلانکا به کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد(HRC) ارائه داده و تأکید کردند که این امر حقوق دینی آنها را نقض می‌کند.

این پرونده که هدفش خواستار تسکین موقت مسلمانان است، از سوی شورای مسلمانان انگلیس و با حمایت شرکت حقوقی بین‌المللی «Bindmans» از طرف خانواده‌های مسلمان مطرح شده است.

دولت سریلانکا اجساد صدها نفر از قربانیان مبتلا به کرونا از جمله مسلمانان را سوزانده، این در حالی است که متخصصان پزشکی بین‌المللی و سریلانکایی می‌گویند هیچ مدرکی مبنی بر انتقال کرونا از اجساد وجود ندارد.

این گروه که شامل هشت شاکی است در شکایت‌نامه خود آورده‌اند که در مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا باید تصمیمات دشواری گرفته شود که با حقوق اساسی شهروندان مغایر نباشد اما دولت بدون هیچ‌گونه توجه به خواسته‌های خانواده‌ها یا اعتقادات مذهبی آنها، سوزاندن اجساد را مجاز می‌داند.

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد دو بار یکی در آوریل سال گذشته و یکی در ژانویه سال جاری به دولت سریلانکا نامه نوشتند و خواستار احترام به خواسته‌های افرادی که به دنبال دفن عزیزان خود هستند شدند.

آنها در این نامه‌ها تأکید کردند که بی‌توجهی به احساسات مسلمانان باعث می‌شود آنها نسبت به سیاست‌های دولت بی اعتماد شوند.

گفته می‌شود تا کنون اجساد حدود 200 مسلمان که مبتلا به بیماری کرونا بوده‌اند در سریلانکا سوزانده شده‌اند.

انتهای پیام
captcha