بازتاب راهپیمایی خودرویی ملت ایران در رسانه‌های خارجی
کد خبر: 3953330
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

بازتاب راهپیمایی خودرویی ملت ایران در رسانه‌های خارجی

راهپیمایی ملت ایران در چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که به دلیل شرایط کرونایی کشور، به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد، در رسانه های خارجی از جمله رسانه‌های عرب‌زبان بازتاب داشته است.

به گزارش ایکنا؛ راهپیمایی ملت ایران در تهران و سراسر کشور در چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد که این حضور گسترده شهروندان با پوشش رسانه‌های خارجی مواجه شد.

پایگاه خبری «البعث» سوریه

پایگاه خبری «البعث» سوریه با انتشار تصاویری از موتورسواران حاضر در راهپیمایی امروز نوشت: راهپیمایی مردمی در ایران از صبح امروز در تهران و سایر شهرهای این کشور برای جشن گرفتن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)
 
خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در روز دهم فوریه سال 1979 انقلاب اسلامی ایران با سرنگونی نظام شاه به پیروزی رسید، نوشت: راهپیمایی موتوری و خودرویی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مناطق مختلف این کشور آغاز شد.
 
المنار
 
پایگاه خبری «المنار» لبنان نیز با انتشار تصاویری از شهروندانی که با خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت در راهپیمایی امروز شرکت کرده بودند، نوشت: راهپیمایی مردم ایران با خودرو و موتور سیکلت از صبح امروز در تهران و سایر شهرهای ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.
بازتاب راهپیمایی خودرویی ملت ایران در رسانه‌های خارجی
المیادین
 
همچنین، پایگاه خبری «المیادین» با پوشش سخنرانی ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم امروز نوشت: مردم شهرهای مختلف ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، از صبح امروز راهپیمایی خود را با خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه را در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کردند.

المیادین نوشت: همچنین سه فروند موشک بالستیک ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام نیروی هوا فضای سپاه در میدان آزادی نمایش داده شد.

اسپوتنیک

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز با اشاره‌ای کوتاه به تاریخچه انقلاب اسلامی ایران نوشت: امسال ایرانیان (به دلیل محدودیت‌های کرونایی) با خودروهایشان در راهپیمایی ویژه این روز شرکت می‌کنند.

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» نیز با اشاره به این که مردم ایران با رژه موتوری و خودرویی سالروز انقلاب را جشن گرفتند، گزارش داد: مردم ایران در پی شیوع ویروس کرونا، چهل و دومین سالروز  پیروزی انقلاب خود را به صورت رژه خودروها، موتوسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها گرامی داشتند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ده‌ها هزار نفر از مردم شهرها و روستاهای سراسر ایران، با خودرو، موتوسیکلت‌ و دوچرخه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.
 
بازتاب راهپیمایی خودرویی ملت ایران در رسانه‌های خارجی
این گزارش در توصیف حال و هوای شهرها و روستاهای ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نوشت: امروز چهارشنبه خیابان‌ها با پرچم‌های بزرگ ایران و دریایی از بادکنک‌ها تزئین شده بود و سرودهای انقلابی و میهن‌پرستانه از بلندگوهایی پخش می‌شد که در سراسر مسیر دسته‌های خودرویی و موتوری قرار گرفته بود.

آسوشیتدپرس همچنین نوشت که در روز گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در خیابان‌های شهرهای ایران تصاویری در مدح دستاوردهای علمی و نظامی ایران از جمله ماهواره‌‌ها و موشک‌های بالستیک قرار گرفته بود.
 
رادیو نور لبنان

پایگاه خبری «رادیو نور لبنان» وابسته به مقاومت اسلامی نیز جشن ایرانیان در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را مورد پوشش قرار دارد و نوشت: «صبح امروز راهپیمایی خودرویی و موتوری در تهران و دیگر شهرهای ایران به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی، برگزار شد».

براساس این گزارش، این راهپیمایی در تهران در ۱۲ مسیر شروع و به میدان آزادی که همه ساله مراسم جشن انقلاب در آن برگزار می‌شود، ختم شد. در همین راستا امروز نیروی هوافضای سپاه پاسداران سه موشک بالستیک را در میدان آزادی تهران به نمایش گذاشت.

این رسانه لبنانی همچنین، به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در این مراسم اشاره و تأکید کرد: حسن روحانی، تأسیس جمهوری اسلامی را از دستاوردهای مهم انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) دانست.

الجزیره

شبکه ماهوراه‌ای «الجزیره» قطر نیز بخش‌هایی از راهپیمایی صبح امروز مردم ایران که در گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و به صورت رژه خودرویی و موتوری برگزار شد را به صورت زنده پخش کردند.

الجزیره همچنین، با پخش سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در این مراسم، جملاتی از سخنرانی او را به صورت خبر فوری و زیرنویس پوشش داد.

النشره

پایگاه خبری «النشره» لبنان نیز با اشاره به راهپیمایی ملت ایران در چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به پوشش سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان پرداخت.

بازتاب راهپیمایی خودرویی ملت ایران در رسانه‌های خارجی

آناتولی

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه‌ نیز در گزارشی به بازتاب حال و هوای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و سایر شهرهای ایران پرداخت و در این زمینه نوشت: جشن‌های امسال با راهپیمایی‌های موتوری و خودرویی در تهران و سایر شهرهای مهم انجام شد.

براساس این گزارش، چهارشنبه صبح تعداد زیادی موتور سیکلت و خودرو در میدان آزادی تهران در حالی که سرنشینان آن‌ها پرچم‌های ایران را در هوا تکان می‌دادند و شعارهای میهن‌پرستانه سر می‌دادند، راهپیمایی کردند.

راهپیمایی‌های موتوری و ماشینی مشابهی هم در سایر شهرهای ایران از جمله قم، اصفهان، مشهد و شیراز برگزار شد.

رویترز

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» در بازتاب گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گزارش کرد که که علیرغم آنکه شیوه برگزاری گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب ایران متفاوت از سال‌های گذشته بود، اما حال و هوای این مراسم همچون همیشه بود.
 
رویترز در این گزارش اعلام کرد که مردم ایران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ را گرامی داشتند و به جای پیاده‌روی و راهپیمایی با استفاده از وسایل نقلیه رژه رفتند.

براساس گزارش رویترز، شرکت‌کنندگان در این مراسم پرچم ایران و نوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی آن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود.

رویترز همچنین در بخشی از گزارش خود بازتابی از نمایش موشک‌های بالستیک ایران در میدان آزادی منتشر کرد و نوشت که تلویزیون دولتی ایران سه موشک بالستیک ایران با برد بین ۷۰۰ تا 1000 کیلومتر را در میدان آزادی نمایش داد.

در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن چهل و دومین فجر انقلاب، سه فروند موشک بالستیک نیروی هوافضای سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش در آمد که از نوع ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام بودند.

العربی الجدید

پایگاه خبری «العربی الجدید» نیز گزارش داد: ایران امسال چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب را به علت شیوع کرونا، متفاوت از سال‌های قبل جشن گرفت به طوری که راهپیمایی خودرویی و موتوری به این مناسبت در شهرها و استان‌های مختلف ایران برگزار شد.

این رسانه عرب‌زبان اعلام کرد: مقامات ایرانی موشک‌ها و تجهیزات نظامی را در این مناسبت به نمایش گذاشتند. سپاه پاسداران ایران موشک‌های بالستیک را به نمایش گذاشت. همچنین سامانه سوم خرداد که با آن پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکا در سال ۲۰۱۹ ساقط شد به نمایش گذاشته شد.

بی بی سی

«بی بی سی» نیز در این زمینه گزارش داد که بزرگداشت پیروزی انقلاب، امسال به شکلی متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد. این رسانه همچنین به نمایش موشک‌های ذولفقار، بصیر، دزفول و قیام در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن که به دلیل محدودیت‌های کرونایی به صورت موتوری و خودرویی انجام شد، اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha