رفع مشکلات تئاتر نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است
کد خبر: 3953589
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

رفع مشکلات تئاتر نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برخی مشکلات حوزه هنر تئاتر را مربوط به ریشه‌های قانونی آن دانست و گفت: برای رفع این مشکلات باید ارتباط و تعاملی سازنده با نمایندگان مجلس و یا متولیان حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

رفع مشکلات تئاتر نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، 23 بهمن‌ماه در نخستین نشست مشترک با اهالی فرهنگ و هنر استان با اشاره به اینکه تئاتر به عنوان هنری اندیشه‌ساز جایگاهی برجسته در میان رشته‌های هنری دارد،‌ گفت: تئاتر هنری تأثیرگذار است و با توجه به پیشینه این هنر در استان و جایگاهی که با همت هنرمندان در سطح کشور به خود اختصاص داده، نخستین نشست با اهالی فرهنگ و هنر را به این هنرمندان اختصاص دادیم تا پیرامون نقاط قوت و کاستی‌های این حوزه به گفت‌وگو بپردازیم.

وی برخی مشکلات حوزه هنر تئاتر را مربوط به ریشه‌های قانونی آن دانست و گفت: برای رفع این مشکلات باید ارتباط و تعاملی سازنده با نمایندگان مجلس و یا متولیان حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم چراکه برخی از این مشکلات می‌بایست با وضع قانون و یا اصلاح آن مرتفع شود.

ناظمی بر لزوم همدلی و همراهی بیش از پیش اهالی تئاتر تأکید و اضافه کرد: باید فعالان این حوزه با انسجام و همدلی بیشتر نقاط قوت تئاتر آذربایجان را تقویت کرده و مشکلات را با یاری یکدیگر و همراهی مدیران فرهنگی حل و فصل کنند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی بر لزوم غنی‌سازی محتوایی و کیفی‌گرایی تئاتر در استان تأکید کرد و افزود: امیدوارم هنرمندان این عرصه بتوانند رتبه‌ نخست محتوایی را در سطح کشور به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: هنرمندان تئاتر آذربایجان‌شرقی برای تعامل بیشتر نشستی را هر ماه به‌صورت منظم با حضور یکی از مسئولان کشوری و یا استانی برگزار کنند و طی آن موانع و مشکلات فراروی این هنر را مطرح کرده و زمینه تعالی و بالندگی بیش از پیش هنر تئاتر در استان راه فراهم آورند تا همچنان شاهد شکوفایی و رونق تئاتر در آذربایجان و تبریز باشیم.

ناظمی خود را از متن اهالی هنر و فرهنگ و نماینده‌ هنرمندان دانست و گفت: با تمام توان و در حد اختیارات خود سعی خواهم کرد تا مشکلات و موانع فراروی هنرمندان و اصحاب فرهنگ را رفع کرده و دین خود را به فرهنگ و هنر آذربایجان و تبریز ادا کنم.

در این نشست جمعی از هنرمندان و فعالان هنر تئاتر استان مشکلات فراروی این هنر را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha