قطع وابستگی؛ اولویت برنامه‌ریزی در 40 ساله دوم انقلاب
کد خبر: 3953598
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
در خطبه‌های نماز جمعه استان مرکزی مطرح شد؛

قطع وابستگی؛ اولویت برنامه‌ریزی در 40 ساله دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: بی‌شک برای توسعه علمی کشور، گسترش عدالت و اخلاق، حمایت از مظلومان و قطع وابستگی کشور که از سرفصل‌های بیانیه گام‌ دوم است باید برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی، امروز، 24 بهمن در خطبه‌های عبادی سیاسی نمار جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور پرشکوه مردم در مراسم 22 بهمن، اظهار کرد: امسال مراسمی متفاوت از سال‌های قبل را به واسطه شیوع بیماری کرونا تجربه کردیم، اما باز هم مردم شریف ایران، استان مرکزی و شهر اراک افتخاری دیگر آفریدند.

وی تصریح کرد: مردم بیدار، هوشیار، دشمن‌شناس و زمان‌شناس ایران اسلامی با حضور گسترده خود در مراسم ۲۲ بهمن سال جاری عزت و اقتدار نظام را به منصه ظهور رسانده و ثابت کردند هیچ عاملی نمی‌تواند آنان را از مسیر انقلاب خارج کند و تا آخرین قطره خون خود از انقلاب اسلامی پاسداری خواهند کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی در بیش از یک هزار شهر و بخش با ابتکاری جدید و خلاقانه موتورسیکلت‌ها و خودروهای خود به خیابان آوردند و به زبانی دیگر، اما با همان معنا عشق و وفاداری خود را به نظام اسلامی و مقام معظم رهبری ترسیم کردند.

وی در ادامه به بند 9 قطعنامه پایانی مراسم 22 بهمن امسال اشاره کرد و افزود: توجه ویژه آحاد مردم و مسئولان به بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین محور این قطعنامه بود که مردم با ندای الله‌اکبر خود آن را تأیید کردند. تحقق تمام بندهای قطعنامه در 40 سال دوم انقلاب ضروری است و همه باید مشارکت گسترده داشته باشند.

امام‌جمعه اراک لزوم برنامه‌ریزی جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم با حضور در مراسم ۲۲ بهمن با آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب تجدید میثاقی دوباره بستند. از این رو ضروری است برای توسعه علمی کشور، گسترش عدالت و اخلاق، حمایت از مظلومان و قطع وابستگی کشور که از سرفصل‌های بیانیه گام‌ دوم است، برنامه‌ریزی شود. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ارتباط با سایر کشورهای اسلامی را مهم دانست و اظهار کرد: ملت ایران با هیچ کشوری به غیر از اسرائیل غاصب دشمنی ندارد و آمریکایی‌ها نیز در صورتی که به فرموده امام راحل دست از شرارت علیه ایران بردارند و خود را اصلاح کنند می‌توان با آنان ارتباط برقرار کرد. 

وی ادامه داد: در صورتی که آمریکایی‌ها به توافق برجام برگردند و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری اقدامات آنان راستی‌آزمایی شود در آن صورت اگر ما نیز بیش از چهار درصد غنی‌سازی اقدامی کرده باشیم به توافق خود باز می‌گردیم. کشور ایران به‌دنبال غنی‌سازی ۹۹ درصد و ساخت بمب اتم نیست و در غنی‌سازی ۲۰ درصد به‌دنبال توسعه کشورمان هستیم تا از قافله علمی و فناوری دنیا عقب نمانیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: اسرائیل جنایتکار عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست و با همکاری آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیش از ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای ساخته است، اما آمریکایی‌ها برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران، ما را تحریم کرده و در فشار اقتصادی قرار داده‌اند که این امر نشانده دهنده دشمنی بی‌پایان آنان با ملت ایران دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کشور ایران نسبت به کشورهای همسایه هیچ دشمنی ندارد، اما این کشورها هم نباید با برقراری ارتباط با اسرائیل پای دشمنان اسلام را به منطقه به خصوص خلیج فارس باز کنند. ارتباط ما با روسیه و چین هم با هدف همکاری در مسائل مختلف به خصوص تولید واکسن کووید ۱۹ است، چراکه کشور ما حداقل به ۱۰۰ میلیون دُز واکسن نیاز دارد و ساخت آن هم‌ با همکاری کوبا و هم در مؤسسه رازی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) باید دنبال شود تا هم بتوانیم نیاز داخل را تأمین کرده و هم برای صادرات برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی افزود: کشور عراق هم در بسیاری از مسائل با کشور ایران همکاری دارد و این مهم باید در تقویت جهان اسلام، مقابله با استکبار جهانی و در انتقام‌جویی از شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بیشتر شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اراک به حلول ماه رجب نیز اشاره کرد و گفت: در این ماه اعیاد مبارکی همچون ولادت امام محمدباقر(ع)، حضرت علی(ع) و شب لیلةالرغائب وجود دارد. همه باید از برکات این ماه و ماه شعبان بهره‌مند شده و خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم.  

انتهای پیام
captcha